جلسه ۶ – گزارش Coverage در سرچ کنسول گوگل

بخش coverage در سرچ کنسول جدید گوگل چه معنایی دارد

گزارش Coverage در سرچ کنسول
گزارش Coverage در سرچ کنسول

خب به جلسه ششم از مقاله‌های آموزشی سرچ کنسول نسخه جدید در خدمتتون هستیم. تو این مقاله قراره با هم درباره بخش coverage در سرچ کنسول صحبت کنیم و خطای Index coverage issues که از سمت گوگل به وب‌مستران ایمیل میشه رو بررسی کنیم. ممکنه شما هم با این خطا مواجه شده باشید و سوال اصلی‌تون این باشه که خطای coverage چیست؟ چرا سایت من در گوگل نیست؟ علت ایندکس نشدن سایت در گوگل چیه؟ و …
تو این مقاله به همه این سوالات جواب می‌دیم و بهتون می‌گیم که نحوه رفع خطای coverage چیه و در کل هر چیزی که لازم دارید تا این ارور ایندکس نشدن رو برطرف کنید رو در سایت میزفا می‌گیم. در ضمن بیشتر از ۲۵۰ نظر کاربردی انتهای همین مقاله وجود داره که می‌تونه به شما کمک کنه.

من پوریا آریافر مشاور سئو و نویسنده این مقاله میزفا هستم. پیشنهاد می‌کنم مقاله رو با دقت بخونید و اگه نتونستید مشکل خودتون رو حل کنید، می‌تونید در بخش نظرات مطرح کنید و ما سعی می‌کنیم کمتر از ۲۴ ساعت به سوالات شما دوستان عزیز پاسخ بدیم.

پیغام New Index coverage issue detected یعنی چه | خطای ایندکس نشدن در گوگل

چند وقتیه پیغام خطای زیادی با عنوان New Index coverage issue detected for site site.com برای وب‌مسترانی که سایت خودشون رو در سرچ کنسول ثبت کردن، ارسال میشه. این پیغام خطای Index coverage از تاریخ ژانویه 2018 که نسخه beta جدید سرچ کنسول توسط گوگل در این مقاله معرفی شد، ایمیل میشه. هدف از این قسمت کمک به وب‌مستران برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر درباره ایندکس شدن محتوای خودشون توی نتایج گوگل هست.

همین‌طور که در عکس پایین می‌بینید، متن ارور به صورت new index coverage issue detected for site هست و در ادامه توضیحات بیشتری برای توجیه بهتر شما نوشته شده.
البته شما ممکنه این خطای coverage سرچ کنسول رو به شکل‌های دیگه‌ای هم ببینید مثل:

  • coverage redirect error
  • submitted url marked ‘noindex’
  • crawled – currently not indexed
  • submitted url blocked due to other 4xx issue
  • new coverage issue detected for site server error (5xx)
  • error” see the details below to learn why it wasn’t indexed”
  • و …
پیغام خطای coverage در سرچ کنسول
نمونه متن پیغام خطای coverage که گوگل ایمیل می‌کند.

خیلی از شما وقتی که از سمت گوگل یه ایمیل با عنوان “Index coverage issues” دریافت می‌کنید، می‌ترسید و فکر می‌کنید این پیغام می‌تونه به شکل وحشتناکی خطرناک باشه. هر چند شما باید همه پیغام‌هایی که از سمت گوگل بهتون ارسال میشه رو با دقت بخونید؛ ولی نگرانی چیزی رو حل نمی‌کنه. حالا شما به راحتی بعد از خوندن این مقاله، با آگاهی می‌تونید خطای اندکس نشدن سایت در گوگل رو برطرف کنید.

پیغامی که در متن ایمیل دریافت می‌کنید به شکل زیر هست:

Search Console has identified that your site is affected by 1 new Index coverage related issue. This means that Index coverage may be negatively affected in Google Search results. We encourage you to fix this issue.

گوگل اشاره می‌کنه که کنسول جستجو، یک مسئله جدید در رابطه با ایندکس سایت شما شناسایی کرده. در واقع یعنی برای Index شدن توی نتایج جستجوی گوگل، ممکنه تأثیر منفی داشته باشه. ما شما رو تشویق می‌کنیم تا این مسئله رو حل کنید.

خب این پیغام یکم ترسناک به نظر می‌رسه؛ چون که هیچ مدیر وب‌سایتی دوست نداره به خاطر تنظیمات اشتباه توی سئو داخلی سایت خودش، باعث از دست رفتن رتبه بین نتایج جستجو بشه. برای همین راه‌کارهایی که من برای حل مشکل خطای کاوریج می‌دونم رو پایین‌تر برای شما لیست کردم تا بتونید پیغامی که حاوی خطا هست رو به راحتی رفع و مدیریت کنید.

ارور coverage در سایت، چهار نوع حالت کلی داره که آدرس‌های سایت ما در این بخش‌ها قرار می‌گیرن:

  • پیغام‌های ارور Error خطای coverage
    صفحاتی که ارور مهمی دارند و ممکنه باعث بِشَن صفحات ما در نتایج حذف بشه رو نشون میده.
  • پیغام‌های هشدار Warning خطای coverage
    صفحاتی که بین نتایج هستند؛ ولی یه سری ایرادات جزئی دارن و بهتره زودتر رفع بشه.
  • پیغام‌های معتبر Valid گزارش coverage
    در این بخش صفحات معتبر ما که در نتایج وجود دارن رو نشان میده.
  • پیغام‌های مستثنی Excluded گزارش coverage
    در این بخش، آدرس‌هایی که ریدایرکت شده باشند و یا متاتگ نوایندکس داشته باشن، نشان داده میشه. البته این قسمت همیشه برای دوستان مبهم بوده که در ادامه مقاله آموزشی سرچ کنسول نسخه جدید در میزفا بیشتر توضیح می‌دیم.

وضعیت آدرس ها در coverage سرچ کنسول گوگل

? پیغام‌های ارور Error و هشدار Warning اصولا به مدیران سایت‌ها ایمیل میشن.

پیغام‌های ارور Error در Coverage | علت ایندکس نشدن سایت در گوگل

زمانی که صفحات سایت شما ارور coverage دریافت می‌کنن، به این معنیه که به خاطرِ خطا، یا بین نتایج نیستن و یا قراره به زودی حذف بِشن. پس باید این نوع خطاها رو کاملا جدی بگیرید.

انواع خطاهای کاوریج رو در ادامه خواهیم گفت تا با دلایل ایندکس نشدن سایت در گوگل آشنا بشید. همینطور مقاله‌های مربوط به هر کدوم از خطاهای coverage رو هم لینک کردیم تا بعد از اینکه مقاله مربوط رو خوندید، بخش نحوه اطلاع رسانی به گوگل برای رفع خطا رو بخونید.

انواع ارورها در Coverage | دلایل خطای coverage در سرچ کنسول

اگه به عکس زیر نگاه کنید، روی هر کدوم از ارورهای پایین صفحه کلیک کنید، صفحاتی که ارور coverage دارند رو می‌تونید مشاهده کنید. در ادامه تمام ارورهایی که می‌تونه توی بخش Coverage باشه رو توضیح می‌دیم.

انواع Error ها در Coverage

Server error (5xx)

وقتی سرچ کنسول به شما میگه 5xx یعنی سایت شما یک سری خطا سمت سرور داره که با عدد 5 شروع میشه، حالا می‌تونه حالت‌های مختلف 5xx باشه. متن ارور هم به شکل زیر می‌تونه باشه:

.new coverage issue detected for site server error (5xx)

انواع ارورهای 5xx رو در لینک زیر می‌تونید بررسی کنید:

کاری که باید انجام بدید اینه که برید اون صفحه‌ای که سرچ کنسول بهتون میگه رو بررسی کنید و ببینید چه نوع خطایی رو بهتون میده. بعدش وقتی نوع خطای coverage رو پیدا کردید، روی یکی از اون ارورهای بالا کلیک کنید و رفع کنید. بعد از رفع کردن خطای سرور در coverage‌، نحوه اطلاع رسانی رفع این ارور به سرچ کنسول رو  که پایین‌تر گفتیم، مطالعه کنید تا زودتر از زمانی که صفحه سایت شما برای ایندکس شدن نیاز داره، مشکل برطرف بشه و بین نتایج گوگل قرار بگیرید.

Redirect error

اگر می‌دونید ریدایرکت چیه ادامه مقاله رو بخونید. در غیر این صورت ابتدا مقاله انواع ریدایرکت و همینطور ریدایرکت ۳۰۱ مطالعه کنید.

وقتی به این ارور برخورد می‌کنید موارد زیر رو بررسی کنید:

  • ممکنه ریدایرکت شما طولانی بوده و زمان زیادی رو طول کشیده.
  • ممکنه ریدایرکت شما در یک لوپ و حلقه بی‌انتها قرار گرفته باشه.
  • ممکنه این مورد موقت بوده و به خاطر مشکلات موقت هاست و یا ارتباطات رخ داده باشه و باید دوباره تست کنید.

ما در آموزش های gtmetrix آکادمی میزفا، یه نوع خطا داریم که میگه از ریدایرکت کردن‌های متوالی و پی در پی دوری کنید و این مورد روی سرعت سایت هم اثر مثبت می‌ذاره. مقاله مربوط به این خطا رو می‌تونید در ارور Avoid landing page redirects مطالعه کنید.

بعد از رفع کردن خطای coverage redirect error‌، نحوه اطلاع رسانی رفع این ارور به سرچ کنسول رو مطالعه کنید.

Submitted URL blocked by robots.txt

وقتی روی خطای Submitted URL blocked by robots.txt کلیک می‌کنید، میگه این آدرس‌ها به وسیله فایل robots.txt بسته شدن. یعنی به ربات گوگل اجازه خزش برای اون آدرس‌ها ندادن. برای بررسی دقیق‌تر حتما مقاله مقاله robots.txt مطالعه کنید و همینطور اگه در سرچ کنسول سایت خودتون اضافه کردید و لاگین هستید، روی لینک test robots گوگل کلیک کنید.

همینطور که گفتم متن این خطا به صورت Submitted URL blocked by robots.txt هست. اما ممکنه اونو به شکل Indexed, though blocked by robots.txt هم ببینید.

البته گاهی ممکنه این خطا به اشتباه باشه و صرفا باید نادیده گرفت. با این حال بعد از رفع کردن این نوع ارور coverage، مثل باقی ارورها، نحوه اطلاع رسانی رفع این ارور به سرچ کنسول رو مطالعه کنید.

در ضمن اگه با نصب سرچ کنسول آشنایی ندارید، حتما مقاله ثبت سایت در سرچ کنسول ما رو مطالعه کنید.

Submitted URL marked ‘noindex’

این ارور گزارش coverage، مربوط به متاتگ robots هست. به کمک این متاتگ میشه یه سری صفحات رو از ایندکس شدن در نتایج مخفی کرد. در وردپرس به کمک افزونه یوآست Yoast میشه این کار رو کرد. حالا گوگل میگه مثلا بعضی از صفحات شما این متاتگ رو داره و باید بررسی کنید که آیا اون صفحه برای شما مهم هست یا نه. اگه مهم باشه، باید این متاتگ noindex رو بردارید.

و یا ممکنه آدرس یه سایت رو noindex کرده‌ باشید (یعنی قصد ندارید گوگل اون رو در نتایج نشون بده) ولی اون آدرس در sitemap سایت شما قرار داره. در این صورت گوگل ارور New Index coverage issue detected رو به شما ارسال می‌کنه. پس سعی کنید آدرس‌های noindex رو در سایت‌مپ سایت خودتون حذف کنید.

اگه شما افزونه ووکامرس (woocommerce) که مربوط به فروشگاه وردپرس هست رو نصب کنید، بعضی صفحات اون مثل صفحه cart و صفحه checkout اون باید noindex باشن. این موضوع طبیعیه؛ ولی بعضی وقتا احتمال داره که گوگل در سرچ کنسول، این صفحات رو به عنوان خطا نشان بده. هر چند این موارد خطا نیستند و صرفا یک هشدار به شماست. چون که گوگل فکر می‌کنه این صفحات اهمیت دارن و به شما پیغام میده که این صفحات در نتایج ایندکس نمیشن. ولی noindex بودن این صفحات درسته و پیشنهاد میشه این مورد رو نادیده بگیرید.

بهتره متا تگ مهم robots رو در جهت اعمال تنظیمات صحیح این فایل، با دقت بخونید. ما در میزفا سعی کردیم خیلی جامع در این مورد صحبت کنیم.

در آخر هم نحوه اطلاع رسانی رفع این ارور کاوریج به سرچ کنسول گوگل رو مطالعه کنید.

Submitted URL seems to be a Soft 404

این ارور soft 404 به معنای اینه که صفحه‌ای وجود داره؛ ولی ظاهرا محتوای اون ضعیفه؛ و یا ممکنه مشکلات دیگه‌ای داشته باشه. ما در مقاله رفع خطای soft 404 به شکل خیلی کاملی درباره این موضوع صحبت کردیم. برای اطلاعات دقیق‌تر ادامه مطلب رو بخونید و بعد از رفع اون قسمت، نحوه اطلاع رسانی رفع این ارور coverage رو به سرچ کنسول، مطالعه کنید.

Submitted URL returns unauthorized request (401)

خیلی کم پیش میاد که شما با خطای 401 رو‌به‌رو بشید. این ارور میگه که صفحه‌ای که شما در تلاش برای دستیابی به اون هستید، قابل بارگذاری نیست. مگه این‌که اول با یک شناسه کاربری و رمز عبور معتبر، وارد سایت (login) بشید. در واقع ممکنه شما یک سری صفحات لاگین نمایش بدید که قابل ایندکس شدن هم هستند و این مورد جالب نیست. پیشنهاد می‌کنم مقاله خطای 401 در سایت مطالعه کنید.

و خب همون‌طور که گفتیم، بهتره خودتون برطرف شدن این خطای کاوریج رو به گوگل گزارش بدید. پس نحوه اطلاع رسانی رفع این ارور به سرچ کنسول که در انتهای مقاله هست رو حتما مطالعه کنید.

Submitted URL not found (404)

خطای 404 معروف‌ترین خطا از سری خطاهای 4XX هست و به این معنیه که بعضی صفحات شما قبلا وجود داشتن و حالا دیگه وجود ندارن. یا ممکنه باقی سایت‌ها به اشتباه شما رو لینک کرده باشن که باعث خطای ۴۰۴ بشید. به نظرم اول مقاله جامع خطای 404 میزفا رو مطالعه کنید و بعد از رفع این مشکل ایندکس نشدن سایت در گوگل، نحوه اطلاع رسانی به سرچ کنسول رو مطالعه کنید.

Submitted URL has crawl issue

زمانی که شما با خطای بالا رو‌به‌رو می‌شید، این معنا رو میده که ربات گوگل، یا خزنده گوگل در زمان خزش صفحه شما، یعنی در زمان دیدن و مشاهده صفحه شما یه سری خطاهایی رو دیده که نمی‌دونه نوع این خطاها چی هست. پیشنهاد میشه در این حالت شما اون صفحه رو به کمک ابزار url inspection سرچ کنسل بررسی کنید تا ببینید مشکل دقیقا چی هست.

نحوه اطلاع رسانی رفع خطاها coverage در search console گوگل

قبل از خوندن این قسمت باید ابتدا انواع Error ها رو بخونید و حل کنید. بعد این مراحل زیر رو اجرا کنید.

مراحل زیر رو به ترتیب اجرا کنید تا اطلاع رسانی برای رفع این مشکل برای سایت شما حل بشه.

  1. وارد قسمت Index در سرچ کنسول بشید و گزینه coverage رو کلیک کنید. و بعد از سمت پایین Error ها رو می‌تونید مشاهده کنید. وقتی که شما در حال خوندن این قسمت هستید، حتما انواع ارورهای بالا رو مطالعه کردید و در سمت سایت خودتون رفع کردید و الان صرفا قصد دارید به گوگل اطلاع بدید که خطای ایندکس نشدن سایت حل شده. پس روی اروری که اون رو حل کردید کلیک کنید.
    قسمت جرئیات خطاها در coverage
    در بالا انواع خطاهای یک سایتی که تازه پروزه سئو اون به میزفا سپرده شده رو مشاهده می‌کنید.
  2. حالا روی اون Error کاوریج رو که رفع کردید کلیک کنید. در صفحه بعدی لیستی از آدرس‌هایی رو مشاهده می‌کنید که ارور در اون‌ها فعلا در نزدیک گوگل وجود داره. روی گزینه validate fix کلیک کنید. بعد عبارت “see details” رو مشاهده می‌کنید که میگه گوگل در حال پردازش هست تا ببینه آیا واقعا خطای coverage رو رفع کردی یا نه.
  3. البته می‌تونید کارهای بیشتری هم بکنید؛ مثلا توی قسمت Examples که پایین عکس هست نگاه کنید. می‌تونید روی آدرس کلیک کنید. بعد روی گزینه TEST ROBOTS.TXT BLOCKING کلیک کنید و در صفحه جدید اگه با پیغام ALLOWED سبز زنگ برخورد کردید؛ به معنای اینه که ربات دسترسی به این صفحه رو داره. یا می‌تونید گزینه inspect URL بزنید تا آدرس رو بازرسی کنه. با هر خطایی روبه‌رو شدید به بالای این مقاله برگردید و اون خطا رو بررسی کنید.
  4. ممکنه پیغام New Index coverage issue detected به دلیل تنظیمات نادرست در sitemap باشه. اگه از CMSهای معروف مثل وردپرس استفاده می‌کنید، پیشنهاد میشه از افزونه‌های Yoast یا Google XML Sitemaps جهت ایجاد نقشه سایت استفاده کنید. یا اگه این افزونه‌ها رو نصب کردید، آخرین ورژن اون‌ها رو فعال کنید. یا اگه آخرین ورژن نصب شده رو دارید، بهتره افزونه رو یه بار غیرفعال و فعال کنید.
  5. حالا برای جمع‌بندی دوباره مراحل تاییدیه رو من بگم.

    بعد از اینکه شما روی گزینه validate fix کلیک کردید تا گوگل بررسی لازم جهت معتبر بودن رفع خطاها از سمت شما رو صورت بده؛ یه ایمیل دوباره از سمت گوگل برای شما ارسال میشه با عنوان: « We’re validating your fixes for Index coverage issues » و حاوی متنیه که اشاره به بررسی سایت شما داره. و بعد از اون گزینه validate fix به see details تغییر می‌کنه و اگه زمان اعتبارسنجی رفع خطاهای شما با موفقیت به دست گوگل به پایان رسیده باشه، پیغام Validation passed می‌بینید.

    ما توی تویر پایین، خطاهای مربوط به Server error 5xx رفع کردیم و بعد از یه مدت پیغام مثبتی از گوگل مبنی بر رفع اون دریافت کردیم. البته پیغام شما ممکنه مبنی بر ایندکس نشدن صفحات باشه که راه‌حل اون رو بالاتر اشاره کردیم.
    پیغام Validation passed

نکته اضافه درباره انواع validation

انواع اعتبارسنجی‌ها به شرح زیر است:

  • N/A
  • not started
  • Started
  • Looking good
  • Passed
  • failed

در وضعیت validation، شما باید رفع خطای ایندکس نشدن مواردی که هنوز “not started” و یا “failed” شدن رو توی اولویت بذارید. البته چون تشریح تک تک این وضعیت‌ها مقاله رو خیلی طولانی می‌کنه ما این موارد رو در ۱۵ ساعت دوره کامل گوگل سرچ کنسول اشاره می‌کنیم.

جمع‌بندی حل مشکل ایندکس نشدن سایت و رفع ارورها در گزارش coverage

خب با انواع خطاهایی که ممکنه توی گزارش coverage باهاش مواجه بشید رو براتون شرح دادیم و نحوه اطلاع‌رسانی و اعتبارسنجی این خطاها رو به گوگل آموزش دادیم. الان دیگه می‌دونید علت ایندکس نشدن سایت خودتون چیه و حل مشکل ایندکش نشدن چه شکلیه. البته ما به شکل خیلی کامل‌تر درباره این خطاها و همه خطاهایی که ممکنه توی سرچ کنسول باهاشون روبه‌رو بشید، به شکل عملی و ۰ تا ۱۰۰ در دوره سرچ کنسول که ۱۵ ساعت مفید هست اشاره کردیم.

درضمن برای رفع ارور  5XX و ارور 4XX در وبمستر تولز (سرچ کنسول) حتما اقدامات لازم رو انجام بدید. امیدوارم این مقالات سئو برای شما مفید واقع شده باشه. در ضمن اگه تجربه‌ای در این زمینه، سوال و یا انتقادی داشتید، خوشحال می‌شیم که در قسمت نظرات با ما به اشتراک بذارید.

ممنون که تا اینجای مقاله همراه ما بودید. ? 

۱۵ ساعت فیلم آموزشی سرچ کنسول (وبمستر تولز)
۱۵ ساعت فیلم آموزشی سرچ کنسول (وبمستر تولز گوگل)
پوریا آریافر
اولین کسب و کار آنلاین خودم رو در فیسبوک راه‌اندازی کردم، سال ۲۰۱۱ یکی از پرتعامل‌ترین صفحات فارسی با ۸۰ هزار فالور فعال رو داشتم. بعد اینکه فیسبوک خالی از کاربر ایرانی شد وارد دنیای شبکه شدم و در انتهای سال ۲۰۱۲ مدرک MCSE مایکروسافت رو دریافت کردم، در حالی که نمره بالا گرفتم ولی کسی به دلیل به خطر افتادن موقعیت شغلی خودش به عنوان کارآموز منو قبول نمی‌کرد، بعدش با شروع دوران خدمت سربازی، مسئول بهینه سازی یک سایت خبری معتبر شدم و سئو یاد گرفتم. در ابتدای سال ۲۰۱۴ تونستم از رتبه ۱۵۰۰۰ به ۴۰۰ الکسا نزدیک کنم، اون زمان الکسا خیلی مهم بود. وارد دانشگاه شدم، به دلیل عدم علاقه به دانشگاه سعی کردم زودتر تمومش کنم و سه ساله در مقطع کارشناسی IT فارغ التحصیل شدم، توی دانشگاه هر کسی منو میدید یاد سئو میوفتاد، در همون سال آخر دانشگاه بزرگ‌ترین کانال تلگرامی IT با ۴۰ هزار عضو رو داشتم، که به مجتمع فنی فروختم تا بتونم تمرکز رو فقط بر روی عشق خودم یعنی سئو بذارم، وقتی کانال تلگرام فروختم حس پرواز بهم دست داد، هرچند درآمد چندین میلیون ماهانه رو از دست دادم ولی دوباره باید مثل گذشته با پوستی نو یک فصلی نو رو میساختم. در این چندین سال فعالیت‌های سئو به شکل تخصصی بنده در قالب پروژه‌های مختلف و آموزش‌های حضوری و غیرحضوری در دفتر میزفا و دانشگاه علامه طباطبایی تهران صورت ‌گرفته، تجربه بهینه سازی موفقی در بهبود UX و CRO پروژه‌های سئو کسب کردم. در اکثر ابزارهای کاربردی گوگل تسلط کاملی دارم. عاشق کسب تجربه های جدید هستم. راز پیشرفت در هر کاری رو یادگیری و یاددادن می‌دونم و میزفا که در اواخر ۲۰۱۶ راه‌اندازی شد تونست چنین بستر مناسبی رو برام فراهم کنه. همینطور در حال حاضر مدیریت یک تیم ۱۰ نفری از جوانان فعال و پرانگیزه رو در میزفا به عهده دارم. نقد و بازخوردهای سازنده شما، جوهر تلاش‌های مستمر ماست تا یک قدم خودمون بهبود بدیم. منتظریم …
پایین سرفصل های HTML هست، روی منم کلیک کنی میتونی ببینی.
به میزفا خوش آومدی. پایین سرفصل های ابزار سرچ کنسول هست
۱۵ ساعت فیلم آموزشی سرچ کنسول (وبمستر تولز)
۱۵ ساعت فیلم آموزشی سرچ کنسول (وبمستر تولز گوگل)

264 نظر

264 پاسخ

  1. سلام و عرض ادب. باتشکر از زحمات شما.
    مدتی است که در سایت من که یک سایت تجاری است این اتفاق افتاده که شماره تماس هایی در گوگل سرچ میشود، آدرس سایت ما نشان داده می شود. این شماره تماس ها شماره های کلاهبرداری است گویا و در هیچ جای سایت وجود ندارند. نمی دانیم اینها شماره تماس ها چگونه در سایت ما لحاظ شده و وجود دارد.
    ممنون میشم راهنمایی فرمایید که چطوری می توانم این مشکل را حل کنم.

    1. سلام روز بخیر
      باید سایت رو دید و همینطور با دقت کدها و سرچ کنسول رو بررسی کرد تا بشه نظر داد. طبیعتا بدون هیچ نوع بررسی هیچ راهی به ذهن ادم نمیرسه.

  2. سلام. وقت بخیر. من توی این قسمت یک خطای جدیدی دریافت کردم ممنون میشم اگر نظری دارید بفرمایید.
    Server Connectivity : High Fail Rate Last Week

    1. سلام از نظر گوگل هاستتون زیاد قطع و وصل شده و پایدار نیست.
      این نظر گوگل هست و به شما پیغام داده.

      1. ممنون. ولی هاست دست خودمون هست. مانیتورینگ داریم. توی اون بازه زمانی هیچ قطع و وصلی نداشتیم. ممکنه گوگل به صورت موقتی ip های ایران رو بسته باشه؟ یا اتفاق دیگه ای سمت گوگل سرچ کنسول افتاده باشه.

        1. من بعید میدونم گوگل ip بسته باشه مگر بهش زیاد ریکوئست غیرطبیعی ارسال بکنه که خب طبیعتا این کار صورت نگرفته.
          برای برقراری ارتباط سه مورد مهم هست، مبدا، مسیر و مقصد.
          شاید الان شما دارید بیشتر مبدا و مقصد رو نگاه میکنید ولی مسیر هم اهمیت داره و دست شما نیست. مثلا این ISP ها که خودجوش میان یک سری محدودیت های عشقی میذارن و اینترنت سرور رو تحت تاثیر قرار میدن

          1. سلام من موقع جستجو در گوگل برای هر عبارت که جستجو میکنم فقط یک پست ازسایت من ظاهر میشه در حالی که برای اون عبارتی که جستجو کردم چند بلاگ با اون موضوع نوشتم و ایندکس هم شدن.
            برای سایت های دیگه این اتفاق رقم میخوره و با یک جستجو چند بلاگ از سایتشو (یا کنار هم یا با فاصله چند صفحه گوگل) ظاهر میشه.
            خوشحال میشم کمکم کنید

          2. سلام
            هر چند سوال شما مربوط به موضوع مقاله نیست ولی پاسخ شما قبلا داده شده. لطفا مطالعه کنید.

  3. سلام خسته نباشید
    من موقع ایندکس صفحم با این مشکل روبه رو میشم

    1. سلام محمد عزیز
      ظاهرا داره خطای تغییر مسیر (ریدایرکت) رو نشون میده. باید بررسی کنی و ببینی علت چیه و چه آدرسی داره به چه آدرس دیگه‌ای ریدایرکت میشه.
      هرچند که من این صفحه سایت شما رو باز می‌کنم و مشکل خاصی نمی‌بینم (شاید مشکل برطرف شده و بهتره دوباره تست کنی).
      البته آدرس صفحه‌ای که باز میشه آخرش / داره، اما آدرسی که شما توی سرچ کنسول وارد کردی / نداره و اینم مهمه.
      موفق باشی

      1. اره مشکل از / بود دست شما درد نکنه
        راستی چرا در موقعی که در گوگل مثلا جستجو میکنم نصاب سرامیک استخری فقط در نتایج یکی از صفحه هام هست ولی از دیگران چند صفحشون با یک جستجو میاد بالا.
        نمیدونم منظورمو میگیرین یا نه
        در عکسی که اپلود کردم در جستجو دوتا از صفحات نیاز روز هست ، ولی برای من این اتفاق نمی افته با اینکه مثلا چند صفحه برای سرامیک کار در مشهد نوشتم

        1. وقتی رقابت در یک حوزه کم باشه از یک سایت میتونه چند صفحه بیاد. با این حال کسب و کارهایی که آگهی محور هستند در اکثر نتایج چند نتیجه ازشون نمایش داده میشه و طبیعی هست

  4. سلام
    سایت مپ من کامل خونده شده (ووردپرسی هست) ولی این ارور رو دارم Missing XML tag
    چجوری میتونم این ارور رو رفع کنم؟

    1. سلام
      باید اون Instance رو دید چی گفته و کدوم tag نوشته نشده.
      بهتره بدید به برنامه نویس این مورد نگاه کنه تا براتون حل کنه.

  5. سلام و درود
    ببخشید آقای آریافر منظور از Missing field “name” در سرچ کنسول چی هستش؟

    1. درود
      باید بررسی کرد با چیزی ک شما گفتید نمیشه فهمید.

  6. سلام؛بیشتر از یک ماهه مطالبم رو فرستادم هر چی فک میکنم و تلاش میکنم نمیتونم مشکل سئو نشدن مطالبم رو پیدا کنم. میدونم این پیام معنیش چی میشه اما من همه موارد سئو رو رعایت کردم و مطالبم هم یونیک هستش و لینک سازی داخلی و خارجی هم انجام دادم.نوایندکس هم نیستن مطالبم. تو رو خدا کمک کنید دارم کلافه میشم.
    اگه امکانش هست یه سر به سایتم بزنید

    1. سلام دوستم
      با یک عکس چیزی نمیتونه ادم تحلیل کنه. وقتی این همه وقت میذاری نتیجه نمیگیری بهتر نیست بدی به یک متخصص سئو بررسی کنه؟ یک متخصص پیدا کن دسترسی سایتت و سرچ کنسول رو بهش بده تا بشینه چند ساعت سایتت رو تحلیل کنه و بهت بگه داستان چی هست.

  7. سلام
    من کلی خطای Coverage
    Server error 5xx
    دارم که مربوط به دایرکتوری wp-includes میشن حدود 139 خطا
    چطوری باید رفعش کنم ظاهرا درست نیست دسترسی گوگل را هم به این دایرکتوری محدود کرد
    لطفاً راهنمایی کنید

  8. سلام وقت بخیر دوتا سوال دارم از شما : اول اینکه توی ارورای کنسول از صفحه my account. cart.chek out ارور نوابندکس گرفته چجور میتونم حلش کنم ؟
    دوم اینکه تعداد valid های من داره روز به روز کم میشه دلیلش چی میتونه باشه؟

    1. سلام رضا
      فکر کنم سوال اول رو یک ۱۰ باری در نظرات پاسخ دادم و همینطور در مقاله دربارش حرف زدم. ممنون میشم وقت بذارید و مطالعه کنید.
      همینطور برای صفحات valid هم باید ببینید چی کم شده و اون رو بررسی کنید و همینطور بخش Excluded رو بررسی کنید چی بالا میره.

  9. سلام و درود آقای آریافر گرامی
    این مدت سایت های جدید به سختی ایندکس میشن و سایت های زیادی رو دیدم که اکثر لینک ها اکسکلود شده اند(Discovered – currently not indexed) . سایت خودم رو نیز که جدید راه اندازی کردم با توجه به تولید محتوای مستمر باز اکثرا لینک ها اکسکلود می باشند. آیا خروج لینک ها از این قسمت به زمان نیاز دارد؟ ممنون میشم در این رابطه راهنمایی کنید.

    1. سلام حسین
      باید سایت رو دقیق بررسی کرد و نمیشه همینطوری نظر داد
      البته هاست داخل ایران یک سری مشکلات ایندکس هم دارن.

  10. سلام وقت بخیر. محتواهای من ایندکس میشن اما در نقشه سایت submit نمیشن. نقشه سایتم با یواست سئو ساخته شده. یعنی باید به صورت دستی وارد نقشه سایت بکنم یا راه حلی دیگه ای داره؟ لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. سلام
      این داره میگه من ادرس رو با خزش پیدا کردم و از طریق سایت مپ پیدا نکردم و اصلا نگفته تو سایت مپ نیست. توی discovery هم اینو نوشته.

  11. سلام وقت بخیر
    خوب هستین
    آقا ما به یه مشکل عجیب برخوردیم

    هنگام ایندکس اولیه در گوگل سرچ کنسول خطایی با عنوان Excluded by ‘noindex’ tag برخورد کردم که این یعنی صفحه اصلی سایت تگ نوایندکس خورده ، ولی وقتی سورس کد سایت که توی عکس هم هست میرم ، میبینم که تگ بصورت ایندکس خورده!!
    در وردپرس هم به موتور های جستجو اجازه ایندکس هم دادم ولی نمیدونم مشکل از کجاست؟!

    1. سلام علی
      حتما قبلا نوایندکس بوده و گوگل تا بیاد خودش رو اپدیت کنه خیلی طول میده.
      با این حال میتونی این روند رو سریع تر کنی به کمک ابزار URL inspection

  12. با عرض سلام و تشکر از مطالب خوبتون

    بعضی از برگه های سایت مثل /cart و /my account در گوگل سرچ کنسول قرمز هستند. قبلاً checkout قرمز بود ولی دیگه این قرمز نیست.
    طبق توضیحات این سایت، checkout و cart باید قرمز باشند و مشکلی نیست. آیا قرمز شدن my account هم بدون مشکل است؟

    حتی رنگ سئو هم برای هر سه تای اینها خاکستری است.

  13. سلام وقت بخیر
    در قسمت Coverage سرچ کنسول ارور Server error (5xx) دارم url هایی که ارور میگیره به این صورت هست
    https://arielcompany.ir/product/%D8%B1%D9%88%D8%AA%D8%AE%D8%AA%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D9%BE%D9%88%D9%84%DA%A9/?customize_changeset_uuid=3c62084a-aa1a-4df9-b579-d0133e2916ad

    از قسمت تنظیمات عمومی سایت تنظیمات url ها رو درست کردم . این مشکل رو چه طور میتونم حل کنم ؟ وقتی روی url ارور دهده شده در سرچ کنسول میزنم و ispect میگیرم این پیام میاد URL is not on Google: Indexing errors ممنون میشم اگر راهی داره بفرمایید

    1. سلام وقت بخیر
      عکس دیدم.
      یکی از لینک های شما مشکل داره. لینک مربوط به تصاویر رضایت مشتری
      این رو بررسی کنید و فکر کنم باعث بشه کمتر این خطا رو ببینید.
      سایت شما رو من یک بررسی کردم خیلی مشکلات سئو داخلی دارید مخصوصا برچسب هاتون. پیشنهاد میکنم این روند رو ادامه ندید و این نوع برچسب گذاری کاملا اشتباه هست.

      همینطور بهتره از ابزارهای سئو مثل میزفا تولز استفاده کنید تا ادرس هایی که خطا دارن رو پیدا کنید و قبل اینکه گوگل بفهمه شما متوجه بشید و درست کنید.

      موفق باشید.

      1. خیلی ممنون از پاسخگویتون
        بله متاسفانه اوایل اطلاع نداشتم کلا برچسب گذاری اشتباه هست .اگر الان برچسب ها رو پاکشون کنم مشکی تو سئو پیش نمیاد ؟

        1. سلام
          یک کار اشتباهی قبلا صورت گرفته و الان اگر پاک کنی دوباره یک اشتباه دیگه رخ میده و اشتباه در اشتباه میشه.
          باید دونه دونه برچسب ها بررسی بشن و بعضی هاشون ممکنه ۴۰۴ براشون خوب باشه بعضی هاشون ممکنه ریدایرکت لازم داشته باشن به صفحات مرتبط. بعضی هاشون ممکنه کنونیکال بخواد بعضی هاشون ممکنه خوب باشن و نیاز باشه سئو کنیم.
          خلاصه بستگی داره.

  14. سلام حدود یک هفته است که url های من مشکل ایندکس دارند. این خطا را نشان می دهد:

    URL is available to Google, but has issues
    If it gets indexed and selected as canonical, it could appear in Google Search results. However, some issues prevent it from being eligible for all enhancements.

    در وب فارسی هیچ راه حلی پیدا نکردم. بالاخره درباره خیلی سرچ کردم، تا به مطلب شما رسیدم. متوجه نمیشم مشکل از چی هست و چطور باید رفع بشه.
    لطفا اگه امکان داره توضیحات بیشتری درباره نحوه شناسایی عامل این ارور و نحوه رفعش بدین.
    ممنون از شما

  15. استاد سلام ، خدا قوت
    یه سوال داشتم
    من علاوه بر قالب دسکتاپ سایتم از یه قالب pwa برای کاربران موبایل هم استفاده میکنم
    سرعت سایت ، رابط کاربری و همه چیز تو موبایل عالیه ولی تو سرچ کنسول ارور دارم و میگه Mobile Usability
    Page is not mobile friendly چون قالبی که برای دسکتاپ نصب کردم اصلا رسپانسیو نیست .
    میخواستم ببینم این ارور تو سئو و رتبه سایت تاثیر مستقیم یا غیر مستقیم میذاره یا اینکه فقط محض اطلاع به وبمستر نشون میده ؟
    ممنونم

    1. درود
      نمیدونم. اینو باید بررسی کرد، مخصوصا سرچ کنسول رو، بعدش میشه نظر داد.
      به یک متخصص دسترسی بده تا چک کنه.

  16. استاد سلام ، خدا قوت
    من دانشجو دوره انالیتیکس شما هستم ، جدیدا یه فروشگاه اینترنتی گل و گیاه زدم و دارم محصول های سایتو ، تولید محتوا و سئو میکنم .
    یه مشکلی که دارم اینه که بعضی از محصولات من متغییر هستند، اونم نه یکی نه دوتا بعضاً تا 70 مدل میشن
    مثلا یه دسته گل رز به صورت 10-20-30 تا 200 شاخه داره ، علاوه بر تعداد شاخه در نوع تزیین هم دو یا سه مدل متغییر داره که در مجموع 60-70 نوع محصول متغییر میشه
    الان تو سرچ کنسول دارم نگاه میکنم میبینم محصولاتی که اینطوری متغییرهای زیادی دارن با ارور اخطار مواجه شدن و میگه باید براشون شناسه انتخاب کنم ولی بلد نیستم ، میشه راهنمایید کنید . ممنونم

    1. درود بر تو
      امیدوارم خوب باشی.
      اینا که اصلا خطا نیستن، خطا با هشدار فرق داره.
      یک سری هشدارها هست که اهمیت در سئو هم نداره و باید در ووکامرس سعی کنید این موارد رو اضافه کنید.
      البته پیش اومده که دوستان اضافه کردن ولی گوگل تشخیص نداده و یا خیلی خیلی دیر فهمیده و چندین ماه طول کشیده.

  17. عرض سلام و خسته نباشید بابت مطلب کاربری تان
    یه مشکلی که مدتهاست در بخش Coverage دارم با خطای 5xx اینه که تعدادی آدرس صفحه از قبل بوده که از سایت حذف شده اند
    ولی با اینکه از Removal چندین مرتبه هم حذف کرده ام ولی باز هم این ارور ها پابرجا هستند
    به نظرتان چه کار باید بکنم؟

    1. سلام
      خب این اصلا مهم نیست چون میگید صفحه براتون مهم نبوده و از سایت حذف شده، پس روی این موضوعات بی اهمیت تمرکز نکنید. و در نظر داشته باشید که گوگل خیلی خیلی در سرچ کنسول دیر آپدیت میشه.

      1. سلام مجدد
        ابتدا تشکر میکنم بابت پاسخدهی
        مشکل بزرگ بنده این است که گوگل اصلا سایت منو تو نتیجه گزارشات نمایش نمیده حتی وقتی با site:bbbb.com جستجو میکنم
        فکر کردم که ممکن است به خاطر همان خطاهایی باشد که به ظاهر کم اهمیت هستن ولی برای من الان برای من به موضوع خیلی مهمی تبدیل شده

        1. سلام
          اره درسته و سایت در نتایج نیست و ظاهرا یک مشکلی هست که باید پیدا بشه و برای پیدا کردن هم بهتره با یک متخصص در تماس باشید تا بتونه سایت رو دقیق بررسی کنه و مشکلات رو پیدا کنه.
          ممکنه به خاطر سابقه بد باشه و یا کار اشتباهی که صورت گرفته و یا پنالتی در گوگل رخ داده باشه و یا صدها دلیل دیگه.

  18. سلام وخسته نباشید
    ببخشید من نزدیک 5 ماه هیت که سایتم رو دارم سئو میکنم ولی هیچی نشون نمیده
    میشه راهنمایی کنید؟
    میشه یه نگاهی به سایت بندازید ببینید باگ داره یا نه؟

    1. سلام
      یا کلا خیلی اشتباه سئو کردی و یا دامنه رو به اشتباه در سرچ کنسول اضافه کردی
      مقاله آموزش ثبت سایت در سرچ کسنول بخون.

      همینطور سعی کن خطاهای سئو رو پیدا کنی دامنه mizfa.tools یک ابزار کاوش تو زمینه سئو داره که میتونی خطاهای سئویت رو توش پیدا کنی.

  19. سلام
    من پلاگین سایت مپ رو تنظیم کردم روی 50000 صفحه
    ولی تو قسمت سایت مپ سرچ کنسول مینویسه 1000 ایندکس شده
    ادرس سایت مپ
    https://atamalek.ir/sitemap.xml

    سایتم فروم هست و بیش از 8000 موضوع دارم

    1. سلام
      نتایج گوگل بررسی کنید.
      فکر نکنید هر چی سرچ کنسول میگه امضای خدا پشتش هست و درسته. خیلی باگ این ابزار داره.

  20. سلام استاد خسته نباشید ببخشید من دو تا ارور ریدایرکت دریافت کردم که مربوط به ریدایرکت ها است و بعد از بررسی متوجه شدم همان صفحه قدیمی را دوباره ریدایرکت 301 دادم به صفحه جدید از همین جهت یک ریدایرکت اضافه بود که آن را حذفش کردم و وقتی وارد سرچ کنسول شدم و آن پست خواستم درخواست ریکوئست ایندکس کنم تا دوباره آن صفحه را چک کنه بهم پیغام: During live testing, indexing issues were detected with the URL داد در حالی که ریدایرکت به درستی انجام می شود پس مشکل از کجاست که نمیشناسه صفحه رو؟
    ممنونم از پاسخ گوییتون

    1. سلام
      بهتره بعد از مدتی تست کنی تا سمت گوگل این موارد کش نشده باشه.
      همینطور پیغامی که داده ممکنه ربطی به ریدایرکت هم نداشته باشه.
      مشکل رو اگر بخوایم بگیم دقیق کجا هست باید بررسی کرد با این صورت مسئله شما چیز خاصی نمیشه فهمید.

  21. سلام به تیم دوست داشتنی میزفا.ریاحی هستم. دست گلتون درد نکنه.واقعا مقاله بود.فکر نمیکنم توی آموزش ها هم همچین مطلبی باشه.

  22. سلام خسته نباشید ببخشید در قسمت سرچ کنسول سایتم ارور Duplicate without user-selected canonical را بهم نمایش میده که شامل چند صفحه است و وقتی میرم صفحاتش میبینم صفحاتی دوپلیکیت قرار داده که اینطور نیست مثلا تعداد پست هایی که در صفحه ی اصلی من منتشر میشه بعد از یه تعدادی معین باید روی گزینه بعدی کلیک کنه تا به صفحه دوم بره و پست ها به اون نمایش بده و اصلا تکراری نیست

    1. سلام
      ارور؟ اینا ارور نیستن یک سری گزارش هست که سرچ کنسول تو موارد استثنا گذاشته.
      صفحاتی که صفحه میخورن و ۲ یا ۳ میره رو کنونیکال بکنید به اصلی.

      1. بله خیلی ممنونم اما در قسمت مدیریت وردپرس صفحه ای مثلا با sahrayejonoon.ir/page/7 یا هر عددی دیگه ای ایجاد نشده که بخوام برم داخل تنظیمات آن صفحه و تگ کنانیکال را اضافه کنم از همین جهت باید از چه طریق به این صفحات کنانیکال اضافه کنم؟

        1. در نظر قبلی اشاره کردم.
          صفحاتی که صفحه میخورن.
          اینجا صفحاتی میشه صفحه اصلی که داره صفحه (page) میخوره. پس باید صفحه اصلی رو ویرایش کنید چون اون داره صفحه میخوره.

  23. سلام، خسته نباشید.
    زمانی که می خوام در سرچ کنسول، ایندکس دستی انجام بدم، پیغام زیر رو میده. علتش چیه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.
    Something went wrong
    If the issue persists, try again in a few hours

    1. سلام
      مشکل رو نگفته و بهتره چند ساعت یا چند روز دیگه تست کنی.

  24. سلام وقتتون بخییر من حدود شش ماه هست که سایتم رو دارم سئو انجام میدم ولی در قسمت سرچ کنسل هیچ پیغامی نمایش نمیدهد ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام
      هر چند سایتت دیدم خیلی باگ داشت با این حال شما اومدی اشتباه سایتت رو در سرچ کنسول ثبت کردی و با http این کار کردی درحالی که سایتت https هست.
      مقاله ثبت سایت در سرچ کنسول بخون و درست سایتت رو ثبت کن

  25. سلام وقتتون بخیر من از hreflang در هدر سایت استفاده کردم برای مشخص کردن محدوده هدف اما از 40 صفحه 4 صفحه را خطا داده است و پیغام ‘fa-IR’ – no return tags را نشان می دهد. چرا در مابقیه صفحات خطا نشان نمی دهد؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. سلام مرضیه
      خیلی وقت ها گوگل محدودیت خزش داره برای سایتها. همینطور ممکنه برخی صفحات خزش کنه و این خطاها رو ببینه و دیگه لازم ندونه همش این مورد تکرار کنه. گاهی وقت ها هم ممکنه اصلا اون صفحات رو هنوز ندیده باشه.
      همه این موارد احتمال داره ولی فکر نکنم تو کار شما اثر داشته باشه و بهتره این پیغام ها رو بررسی کنید و اگر لازم میدونید اقدامات مورد نیاز انجام بدید

  26. سلام وقت بخیر
    من درخواست ایندکس شدن سایتم در گوگل سرچ کنسول رو دادم و پیام داده URL is available to Google, but has issues خطایی که داده مربوط به یک ویدئو هست که در صفحه اصلی سایتم قرار دادم و در مورد این ویدئو پیام 1 invalid item detected
    Invalid items are not eligible for Google Search’s rich results میده ممکنه لطف کنید راهنمائیم کنید که چطور ممکنه این خطا رو رفع کنم ممنون از وقتتون

    1. سلام من در کنسول با این خطا مواجه میشم:
      CLS issue: more than 0.25 (desktop)

    2. من هم دقیقا همین مشکلو 1 ماه پیدا کردم لینکای اپارات رو اگر شر کنیم دیگه ایندکس نمیشه پست؟

  27. سلام وقت بخیر
    تشکر از مطالب خوب تون
    ببخشید برای من اروور 5xx هست
    ولی مشخص نیست کدوم یک از این موارد هست

    ارور 500 Internal Server
    ارور 502 Bad Gateway
    ارور 503 Service Unavailable
    ارور 504 Gateway Timeout
    از کجا بفهمم کدوم اینهاست؟؟

  28. سلام وقت بخیر ، url اصلی سایتم در بخش Coverage/Exclude/Crawled – currently not indexed قرار گرفته و ایندکس نمیشه. چطور url رو از Exclude خارج کنم؟

    1. سلام امیر.
      ۱۰ ها دلیل میتونه داشته باشه برخی هاش رو نوشتیم. ولی دلیل مشخص نداره که بخوام بگم و بدون بررسی نمیشه نظر درست داد.
      پیشنهاد میشه به یک متخصص سئو بده تا بتونه با داشتن دسترسی به سایت این موارد رو بررسی کنه.

  29. سلام و عرض ادب
    ممنون از مقاله بسیار خوبتون که الحق از همه سایت ها کاملتر و جامع تر هست.
    مشکل من مربوط به اصلی ترین لینک سایتم هست.
    تمام لینک های سایت من بجز شش تاشون ایندکس شدن. از اون شش تا هم سه تاشون بعد از مدتی ایندکس شدن.
    به سه تا لینک باقیمانده اروز Submitted URL marked ‘noindex’ میداد.
    یکی از این سه تا هم بعد از چند روز ایندکس شد ولی دوتای دیگه مونده که یکیش برامون خیلی مهمه و ارور زیر رو میده
    URL is not on Google: Indexing errors
    It cannot appear in Google Search results until it’s indexed.
    تست live که میگیرم یه بار میگه اوکیه ، دوباره میگیرم میگه اوکی نیست .
    اصلا نمیدونم چشه . یه بار میگه مشکل متا داری یه بار میگه موبایل فرندلی داری . همه چیز رو دقیق درست کردم ولی باز ایندکس نمیکنه
    میشه لطفا راهنماییم کنید

    1. سلام میثم. این ها باگ گوگل هست. صبر کنید و سعی کنید ریکوئست ایندکس به گوگل بدید.

  30. سلام
    گوگل پست های جدید که میزارم رو ایندکس نمیکنه ولی لینکای قدیمی هست ایندکس و بازدیدکننده میارع
    بعضی لینک ها میزنم تست لایو 4XX میدن مشکل از کجاست؟

  31. سلام و خسته نباشید از سایت خوبتون تشکر میکنم اول میخاستم بگم علی رغم گرافیک خوب و متن های عالی یه ایراد دارید سایتتون یوزر فرم ولی نیست میری وارد دوره میشی دیگه بخشی دیگه قابل دسترسی نیست و بالعکس
    اما دو تا سوال داشم اول اینکه من تو بخش موبایل یه ارور داشتم که وقتی برطرف کردم خودش رفع شد این اشکالی نداره چون گ فتید باید درخواست بدیم و سوال دوم توضیح ندادید excluded رو چجوری برطرف کنیم

    1. سلام کیمیا.
      ممنونم از ارسال فیدبک.
      اگر رفع شده که هیچ.
      بحث excluded ها زیاده و ما سعی کردیم داخل دوره بگیم چون به همین سادگی نمیشه درباره اونا مفاله نوشت.

  32. سلام خدمت شما
    وقت بخیر
    ویدئوهایی به مطالب سایتم اضافه کردم ولی در سرچ کنسول این خطا را می دهد که باید تاریخ اپلود ویدئو رو نمیتونه ببینه ، لطفا کمکم کنید این خطا را برطرف کنم ؟
    عکس رو ضمیمه کرم

    1. سلام
      بدون بررسی دقیق و دیدن کدها نمیشه نظر داد درباره اینکه که چطوری شما باید حل کنید.
      پیشنهاد میشه با یک برنامه نویس در تماس باش و بهش دسترسی بده نگاه کنه.

  33. سلام دلیل اینکه request index غیر فعال چیه الان 1 هفته اس که نوشته اقدامات inspection موقت غیر فعال شده؟!!

    1. سلام ساناز.
      الان نزدیک به ۱ ماهه هست غیرفعاله چون گوگل داره آپدیت میکنه. خودش هم اطلاع رسانی کرده.
      برای همه سایت ها این موضوع رخ داده.
      منتظر باشید.

  34. سلام
    لطفا اسکرین شاتی که فرستادم رو ببینید …
    تا به حال همچین ارور هایی دیده بودید ؟
    چرا آدرس هایی که اصلا در سایت من وجود ندارند در ارور 5xx ظاهر شدن و من نمیدونم داستان چیه

    لطفا بگید باید چی کار کنم

    1. سلام مسعود
      این موضوع برمیگرده به باگ های برنامه نویسی که باید رفع بشه. پیش پیشنهاد میشه با برنامه نویس سایتت در ارتباط باش.

      1. سایت وردپرسی هست …
        تو وردپرس هم اصلا همچین صفحاتی وجود نداره !

        1. خب وردپرس باشه، چ فرقی کرد؟
          وردپرس هم برنامه نویسی شده و میتونه به خاطر وجود باگ خودش بدون اطلاع شما صفحه بسازه. مثلا تداخل صفحات.
          از طرفی اگر این صفحات برای شما مهم نیستن پس خطاهاشون هم زیاد مهم نیست.
          همینطور من باشم به یک متخصص دسترسی سرچ کنسول میدم تا دقیق تر بررسی کنه. چون الان حرف های ما براساس حدس و گمان هست و لینک ها و سایت ها دقیق بررسی نشدن.

      2. سلام سایت ما هم این ارور رو داره تو انجمن وردپرس مطرح کردم این جواب ور گفتن آیا این کار صحیح هست ؟؟
        ” در مورد خطاهای داخل سرچ کنسول، وارد بخش removals بشید و آدرس دامنه و wp-includes رو بذارید داخلش. دقیقا مشابه تصویر ضمیمه.
        بقیه لینکهایی که اولشون wp-includes نیست رو یکی یکی اضافه کنید به بخش removals با این تفاوت که این بار گزینه اول داخل تصویر رو انتخاب میکنید.

        بعد خطاهایی که داخل coverage در این خصوص هست رو validate fix بزنید تا گوگل بررسی کنه.”

        1. سلام مهدی.
          خیلی هم اشتباه گفتن، حداقل این خطا ربطی به includes نداره و باید بررسی کرد علت چیه، شاید مشکل کدنویسی باشه و یا صد تا چیز دیگه که فطعا بدون بررسی دقیق سایت نمیشه نظر داد.

  35. سلام وقتتون بخیر
    من یه سایت فروشگاهی وردپرس دارم که بعد از 8 سال چندماه پیش قالبش رو عوض کردم و یه مدت روی یکسری مواردی که از سایتتون آموزش دیدم کار کردم . افزایش رتبه خوبی داشتم. ولی نمیدونم چرا یکدفعه صخصات valid من در نتایج coverage به شدت افت کرد و همزمان رتبه سایتم توی کلمه هدایای تبلیغاتی خیلی رفت عقب. قسمت سایت مپم هم سابمیت شده ولی زیر مجموعه هاش رو نشون نمیده.
    من یه عکس سایت مپ و coverage پیوست میکنم. ممنون میشم کمک کنید

    1. سلام حسن.
      چیزی که پیوست نشده ولی با این حال نمیشه هیچ نوع نظری داد. برای اینکه بتونیم نظر صحیح بدیم باید خوب و دقیق سایت و سابقه اون و صفحات رو بررسی کنیم.
      پیشنهاد میشه قبل از اینکه دیر بشه به یک متخصص سئویی که میشناسی بده سایتت رو یک بررسی کنه.

  36. سلام و خسته نباشید
    چند روزی هست که هنگام چک کردن صفحه های جدید سایت که در کنسول گوگل ایندکس کرده ام با این خطا مواجه میشم
    URL is not on Google
    This page is not in the index, but not because of an error. See the details below to learn why it wasn’t indexed. Learn more
    اگر ممکنه راهنماییم بفرمایید. سپاسگزارم

    1. سلام محسن.
      پیشنهاد میکنم مقاله رو مطالعه کن. درباره این موضوع داخل مقاله صحبت شده.

  37. سلام خسته نباشید من ارور Submitted URL not found 404 دارم برای ۳ تا از صفحه های سایتم که در دسترس هستند و اتفاقا صفحه های مهم سایتم چطور ممکنه همچین چیزی و همینطور ارور Submitted URL blocked by robots.txt برای ۵ تا از صفحه هام که جزو محصولاتم هستن راه حل چیه ?
    این روباتزمه:
    User-agent: *
    Disallow: /wp-admin/
    Allow: /wp-admin/admin-ajax.php

    1. سلام، وقت بخیر، من چند وقتی که روی سایتم مقاله میزارم توی بخش وبلاگم نمیدونم چرا وقتی سرچ میکنم مقاله ها بالا نمیان با اینکه چراغ های سئو براشون سبز میشه حتی محصولاتی هم که میزارم باید اسم سایتمو کنارش بنویسم بالا بیاد، الان من باید چیکار کنم، خیلی ذهنمو درگیر کرده

      1. سلام هاجر
        سوالت خیلی کلی هست و سوال کلی پاسخ کلی داره.
        بهتره دوره سئو نگاه کنی تا متوجه بشی مشکل از کجا میتونه باشه و یا به یک متخصص سئو بده تا برات انجام بده.

  38. سلام وقت بخیر
    من از قالب وودمارت استفاده میکنم و در قسمت block html که داره برای صفحاتی مثل دسته بندی قالب صفحه طراحی میشه. بعد در خود صفحه دسته بندی نمایش داده میشه.
    الان در سرچ کنسولم چندتا ارور دارم که مربوط به این صفحاتblock هست و ارور Server error (5xx) داده.
    سوالم اینه که آیا باید این چند صفحه رو نوایندکسش کنم؟
    محتوایی که در اونها نوشتن برام خیلی مهمه که در گوگل دیده بشه. از خود صفحه دسته بندی ایندکس میشه دیگه؟
    لطفا راهنمایی کنید باتشکر

    1. سلام زهرا.
      سوالت برای من گنگ هست و حس میکنم بدون دیدن و بررسی نمیشه نظر قطعی داد.

  39. با عرض سلام و احترام
    ضمن سپاس از سایت بسیار عالیتون
    یک سایت را تازه راه اندازی کرده ام و دو هفته پیش سایتم را در داخل سرچ کنسول ثبت کردم و سایت مپ ها را وارد کردم که گوگل صفحات را ایندکس کرده بود اما متاسفانه بعدش سرور به خطا خورده بود 8 ساعت در دسترس نبود حدود 300 تا لینک در سرچ کنسول در قسمت crawel error به مشکل خوردند آیا می شود که لینک ها را به صورت کلی رفع خطا کرد؟ یا اینکه باید سایت مپ را حذف کنم مجدد وارد کنم امکانش هست راهنمایی کنید چه راهی بهتر است
    سپاسگذارم

    1. سلام ابی
      توی مقاله دقیقا این مورد رو با عکس اموزش دادیم. پیشنهاد میکنم مطالعه کنید.

  40. سلام وقتتون بخیر؛ من در قسمت coverage خطای Submitted URL marked ‘noindex’ رو برای دو لینک my-account و checkout دارم. توضیحاتتون رو خوندم. این دو لینک رو noindex کردم. اما داخل سایت مپم هست. آیا noindex کردن کفایت میکنه؟ یا باید یه سایت مپ دیگه درست کن که این لینک ها و شبیه بهشون داخلش نباشه؟
    پیشاپیش تشکر میکنم از پاسخگوییتون.

    1. سلام مارال.
      پیشنهاد میشه داخل سایت مپ نباشه. با این حال بودن این صفحات در سایت مپ آسیبی به سئوی سایت نمیزنه.

  41. سلام
    وقت تون بخیر
    من حدودا 3 روز به سایت مپ ادرس سایت را زدم اما الان قسمت coverage خطا دارم.
    65 تا خطا submit URL marked noindex مربوط ب ایندکس نشدن است، مقاله مرتبط robots را خوندم. یکی یکی محصولاتم را چک کردم، قسمت تنظیمات پیشرفته در یواست را چک کردم گزینه ایندکس بود و در پیشخوان : سئو > تنظیمات ظاهرجستجو را چک کردم تمام موارد برای ایندکس شدن درست یود. اما الان تمام ارور ها مربوط به دسته بندی – محصولات و بلاگ ام است. لطفا راهنمایی فرمایید چگونه حل کنم؟

    1. سلام سپیده.
      ما نه دسترسی به سایت داریم و نه دسترسی به سرچ کنسول. بهتره با یک متخصص سئو در ارتباط باشید.
      با این حال پیشنهاد میکنم فایل robots.txt رو هم بررسی کنید. ممکنه خطا از گوگلم باشه.

  42. ببخشید در قسمت coverage واسه من این موارد نشون نمیده بلکه این پیغام رو نمایش میده : Processing data, please check again in a day or so
    از زمانی که در گوگل کنسول وریفای کردم حدود یک ماه می گذره. اما هنوز سایتم ایندکس نمیشه ممنون می شم راهنماییم کنید

    1. سلام علیرضا.
      جواب خودتو دادی. هنوز سایتم ایندکس نشده. اصلا وقتی سایتت نباید فعلا ایندکس بشه (شایدم خودت نمیخوای ایندکس بشه) نباید بیای در سرچ کنسول اون سایت رو اضافه کنی.

      1. ببخشید متوجه منظورتون نشدم. وقتی من دارم شروع به گذاشتن مقاله، محصول و آموزش می کنم. چرا نباید در گوگل کنسول وریفای کنم؟

        1. وقتی نظر شما رو خوندم من یک برداشت دیگه کردم.
          اگر شما قصد دارید که مقالات و صفحات در گوگل باشه که طبیعتا باید وریفای کنید و درسته.
          اگر حس میکنید ربات گوگل به سایت شما کم سر میزنه میتونید مقاله URL inspection ما رو مطالعه کنید، مخصوصا بخش بخش Test live URL

  43. سلام وقت بخیر
    یه سوال از خدمتتون داشتم، در قسمت Coverage و ارور قرمز 432 در 4 issues مشاهده میشه که بیشتر این ارور ها مربوط به آدرس عکس های آپلود شده در وردپرس هست. و از اون جایی که من همه عکس هارو با یه اسم مشخص Poster در سایت آپلود میکنم خود وردپرس اونهارو تغییر نام میده و یه شماره اضافه میشه به هر عکس جدید ولی دلیل اینکه گوگل آدرس عکس هارو به عنوان ارور شناسایی می کنه رو متوجه نمیشم به این صورت هست لینک ها:
    product/an-interview-with-god-2018/poster-1271/(آدرس سایت)
    product/madness-in-the-method-2019/poster-1728/(آدرس سایت)
    وقتی هم لینک رو باز میکنم خطای 404 نمیده و هیچ چیز خاصی نمایش داده نمیشه در سایت مثل یه فولدر خالی میمونه یا صفحه ای که محصولی داخلش نیست.
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام
      اگر این فولدرها رو باز میکنی و خطای ۴۰۳ میده خب مشکلی نیست ولی اگر خطا نمایش نمیده و ادرس یک سری عکس ها داخل فولدرها لود میشه، جالب نیست. به هاست تیکت بزنید و بگید جلوی ایندکس شدن فولدرها گرفته بشه.
      البته این برداشت من از صورت مسئله تعریف شده شما بود. موفق باشید.

      1. سلام، خیلی ممنون جناب پوریا فر بابت پاسخ گویی
        فقط این کار حتما باید توسط هاستینگ انجام بشه یا در cpanel و بخش Advanced / Indexes خودم میتونم درستش کنم و روی No Indexing قرار بدم یا اصلا این ربطی نداره به اون مشکل؟

        1. سلام.
          میتونید این کد رو در htaccess بذارید.

          Disable directory listing #
          Options -Indexes

          با این حال پیشنهاد میشه با هاست در ارتباط باشید و تیکت بزنید.

          1. ممنون از راهنماییتون، ببخشید که من زیاد سوال میکنم چون بران خیلی مهمه بتونم درست کنم این مشکل رو.
            اتفاقا این کد رو در htaccess قبلا گذاشته بودم ولی فقط بصورت Options -Indexes نه به شکلی که شما پیشنهاد دادید، در دو خط. و الان شک کردم که شاید به خاطر این کد هست که اون ارور ها در گوگل کنسول ظاهر میشه نمیدونم!
            با هاستینگ هم مطرح کردم گفتند در پوشه ها یک فایل index.html خالی قرار بدید، حالا باز نظر تخصصی شما رو دوست دارم بدونم.
            سپاسگزارم

          2. دوستم اگر این کد مشکل داشته باشه که من به شما معرفی نمیکنم.
            کد مشکلی نداره مگر تنظیمات هاست شما مشکل داشته باشه، باید خطای ۴۰۳ بده وقتی فولدرها رو انتخاب میکنید.

          3. نه منظورم کدی که شما معرفی کردید نبود، بعضی وقتا یه سری پیچیدگی ها باعث میشه یه حرکت منطقی و درست هم اختلال ایجاد کنه. در هر صورت خیلی لطف کردید و سپاسگذارم از شما.

          4. بله احتمال داره.
            موفق باشید.

  44. سلام خسته نباشید . ببخسید ما یه مدتیه این ارور از توی وبمستر برامون میاد.

    1 issue detected
    Google has detected harmful content on some of your site’s pages. We recommend that you remove it as soon as possible. Until then, browsers such as Google Chrome will display a warning when users visit or download certain files from your site.

    Description
    These pages contain links that lead to malware or unwanted software downloads. Learn more
    Sample URLs

    به نرم افزارها گیر میده مثلا به winrar لینک های دانلودشو برداشتم دوباره گیر میده … راه حلی دارید براش . باتشکر

    1. سلام
      به خاطر کرک ها هست. اصولا یک فایل zip رمزدار درج میکنن تا گوگل نتونه داخل فایل زیپ بخونه.

      1. سلام برای بنده هم همین مشکل وجود داره لطفا راه حلی برای رفعش بگید

        1. سلام
          با دقت نظر قبلی رو بخون لطفا. راه حل گفته شده.

  45. باسلام و عرض ادب
    کسی که سو نیت به بنده داشت در robots.txt بنده دستور disallow گذاشت
    زمانی متوجه شدم که دیر شده بود و سایت مپ را هم پاک کرده بود
    بنده دستور را در robots.txt پاک کردم وسایت مپ را هم دوباره گذاشتم ولی همچنان در سرچ کنسول خطای Submitted URL blocked by robots.txt روی 1400 تا لینک میگیرم لطفا راهنمایی بفرمائید
    (لطفا عکسی که ضمیمه کردم را برای عموم به اشترکا نذارید)
    باتشکر

    1. سلام حسین.
      همون طور که طول میکشه تا گوگل این موارد در نتایج اعمال کنه و قرمز رنگ کنه، به همین مقدار و حتی شاید بیشتر طول بکشه تا گوگل این موارد رو سبز کنه.
      میتونید به کمک مقاله این خطاها رو اگر رفع کردید valid fix بزنید.

      1. مشکل اینجاست که خیلی از ادرس ها را که به صورت دستی valid میکنم میگه valid هست
        و فقط در طول 24 حدود 30 تا لینک دستی را می تونم valid کنم

        1. فکر کنم منظور بنده رو متوجه نشدید. validate fix رو میگم و هیچ محدودیتی هم نداره. در مقاله اموزشش هست.

  46. سلام و وقت بخیر
    یه مشکل برای وب سایتم پیش اومده
    چند وقت پیش اومدم یکی از برگه های مهمم سایت رو انتقال دادم روی صفحه اصلی
    از اون روز به بعد صفحات مرتبط با اون کلید واژه ام از نتایج رفت
    الان برای برگه هام
    Indexed, not submitted in sitemap
    URL is on Google
    اما اضلا تو گوگل نیستند
    سایت مپ رو اپدیت کردم باز نشد

    1. سلام حسن.
      خب کار رو خراب کردی و میگی برگه رو انتقال دادم. ظاهرا این انتقال هم اصولی نبوده.
      طبیعی هست اگر اصولی کار انجام نشده نتایج رو از دست میدی.
      با این حال باید این موارد دقیق بررسی بشه تا بتونیم نظر درست رو بدیم.
      موفق باشی.

      1. کامل برگه کامل حذف شده و فقط مطالب اون برگه رو بردیم صفجه اصلی

  47. سلام مرسی از اموزش خوبتون
    من با خطای page with redirect مواجه شدم باید چیکار کنم خطا رفع بشه؟ چند تا از محتوا هام به خاطر این خطا بالا نیومدن. ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. سلام مهدی. دوستان قبلا پرسیدن. لطفا نظرات مطالعه کنید هر چند داخل مقاله هم گفتم.

  48. سلام خسته نباشید
    من اشتباهی آدرس ثبت گوگلم رو بدون HTTPS وارد کردم موقع ایندکس کردن سایت اینجوری وارد کردم https://www.sample.com/news و الان یک صفحه ایندکس شده آیا مشکلی در درخواستم پیش میاره یا نه!

  49. url is not on google
    سلام. موقع فچ از گوگل، این ارور میاد. چیکار کنیم؟

  50. سلام، بنده سایت خوم رو توو گوگل سرچ جدید با دامنه اصلی ثبت کردم (تا حالتهای مختلف پیشوندی رو مجور نشم بنویسم) بعد از تنظیم dns و تایید شدن سایت هیچ داده ای از نرخ crt و …. در دسترس نیست(چند روز هم گذشته).
    در قسمت url inspection دامنه اصلی رو که جستجو زدم این اطلاعات رو بهم میده:
    URL is not on Google در قسمت Coverage هم Page with redirect ،توو جزئیاتش هم برا User-declared canonical آدرس سایت رو با http + www نوشته، که با کلیک روی گزینه inspect دامنه رو با http + www میاره و مینویسه URL is on Google و همچنین برا Coverage هم مینویسه Submitted and indexed
    لطفا راهنمایی بفرمائین خیلی ضروریه، ممنون از سایت خوبتون.

    1. سلام جعفر.
      حدس میزنم ریدایرکت بر روی دامنه شما به خوبی انجام نشده. البته برای فهمیدن این موضوع باید دقیق بدی یک متخصص سئو بررسی کنه و صرفا این اطلاعات نمیشه نظر خاصی داد.
      موفق باشی.

  51. سلام
    در گوگل کنسول تمام صفحات من خطا Submitted URL marked ‘noindex را می دهند و تمام از ایندکس در آمدن نزدیک به 5000 هزار لینک در عرض سه ماه که من متوجه آن نبودم
    این خطا معمولا برای تعداد صفحات کم اتفاق می افتد
    تنها مواردی که من نصب گرئم یاوست وکامرس – لوکیشن بود
    و به مدت 10 روز سایت رفت به به روزرسانی ولی بعد افزونه آن را غیر فعال کردم
    راهنمایی می فرمایید

    1. سلام امیرحسین. من که الان نفهمیدم مشکل شما چی هست، ولی باید صبر کنی تا گوگل اون ۵ هزار صفحه رو کم کم ببینه و این طبیعتا خیلی طول خواهد کشید. مخصوصا اگر سئو داخلی خوبی نداشته باشی.

  52. سلام
    خسته نباشید
    اول تشکر میکنم از مقاله بسیار عالیتون
    دوم اینکه من سایتم داخل کنسول گوگل ارور nonindex میده اونم برای صفحاتی که اصلا مهم نیست مثل حساب کاربری و ثبتنام و غیره با توجه به مقاله بسیار کاربردی و جامع شما متوجه شدم که مشکل از سایت مپ هست که صفحه های nonindex هم داخلش قرار داره اما مشکلی که هست این صفحات توسط Yoast ایجاد شده و نمیشه اوناره از نقشه سایت حذف کرد و اگر بخوام کلا برگهار غیرفعال کنم صفحه اول سایت و چند صفحه دیگه هم پاک میشه از سایت مپ میخواستم بدونم آیا راهکاری برای حل این مشکل وجود داره ؟
    تشکر

    1. سلام علیرضای عزیز.
      خواهش میکنم.
      این مورد شما اصلا مهم نیست که بخواین روش وقت بذارید. صفحه نوایندکس است. اصولا افزونه yoast که اشاره کردی صفحات نوایندکس رو از سایت مپ حذف میشه.
      موفق باشی

  53. سلام آقا من سایتو تو گوگل وبمستر و کنسول ثبت کردم هیچ ارورییم نمیده نقشه سایتمم اوکیه ولی آدرس سایتو میزنم گوگل اصلا نمیاره به نظرتون مشکل چی میتونه باشه؟

    1. سلام نادر عزیز.
      حتما تازه ثبت کردی. باید منتظر باشی. اصولا طول میکشه.

  54. سلام وقت بخیر
    من 6 تا Error دارم که روی هر 6 تا TEST ROBOTS.TXT BLOCKING میزنم میزنه 0warning و 0 error و پایین هم Allowed سبز هست. پس چطور هست که تو قسمت error هست؟

    1. سلام نیما.
      این موارد طبیعی هست و زیاد رخ میده. با این حال حتما بدید به یک متخصص با دقت بیشتری بررسی کنه. البته اگر اون ۶ تا مهم هست این کار بکنید.
      موفق باشی.

  55. سلام ،
    همان طور که گفتید به روی صفحه هایی که سرچ کنسول برام error server 5xx زده بود وارد شدم ولی خطایی که باهاش مواجه میشدم This page is’ not working بود .
    امکان راهنمایی هست ؟

    1. سلام. در نظر قبلی عرض کردم دیگه.
      نظر قبلی رو بخونید.

  56. سلام ،
    در بخش coverage با ارور های Server error 5xx مواجه شدم طبق محتوا شما صفحه هایی که سرچ کنسول این ارور رو براشون زده بود وارد شدم و با ارور زیر روبه رو شدم This page isn’t workingtspack is currently unable to handle this request.
    HTTP ERROR 500
    این هم لینک صفحه :
    wp-content/uploads/grid-gallery/cache/twig/ac/accb75bb70b718ebad0e06ea29575797782a5f071656e40ff7eb2169ac4105f8.php

    اگر امکانش هست راهنماییم کنید برای حل مشکل ؟

    1. سلام مرضیه. درباره خطای ۵۰۰ قبلا صحبت کردیم. باید ابتدا ببینی که این ادرس php کجا درج شده، چون توسط مرورگر کاربر به صورت پیش فرض هندل نمیشه. ممکنه به خاطر تداخل افزونه ها باشه ولی توجه داشته باش که اگر یک خطا بیشتر نداری و فقط همینه خیلی نمیتونه مهم باشه، چون مشخص هست که آدرس هم آدرس مهمی نیست.
      با این حال باید این مورد در سرچ کنسول و همینطور کدهای سایت بررسی بشه تا این حدس من به یقین تبدیل بشه.
      موفق باشی.

  57. سلام خسته نباشید
    یه سوال دارم از خدمتتون؛
    بنده 20 valid page دارم در کنسول. ولی مشکل اینجاست که دقیقا همین 20 صفحه در خطاهای کنسول (Excluded)، در بخش page with redirect ثبت شدن!
    به نظرتون مشکل از کجا میتونه باشه؟

    ممنون

    1. سلام علی.
      اگر مقاله رو میخوندید نوشته بودیم که Excluded خطا نیست.
      این مواردی که اشاره کردید خطا نیستن.
      موفق باشی.

  58. سلام وقت بخیر
    من در سرچ کنسول گوگل نمیتونم صحفات جدید سایتم رو برای ایندکس شدن معرفی کنم و خطای
    During live testing, indexing issues were detected with the URL
    رو میده

    البته دیدم که قبلا کسی همین سوال رو از شما پرسیده و شما جواب دادین:
    02/07/2019 در 23:38
    سلام. انواع Error ها در Coverage رو در همین مقاله لطفا مطالعه کنید و ببینید مشکل چی هست.
    موفق باشید

    اما من نتونستم در همین مقاله طبق فرمایش شما چیزی در این باره پیدا کنم ، اگر زحمتی نیست لطفا توضیح بفرمایید برای رفع این مشکل و اگر فرصت ندارین و قبلا توضیح دادین لطفا لینک صفحه مورد نظر رو عنایت کنین ،

    سپاس از شما استاد گرامی

    1. سلام رضا جان.
      به این خاطر هست که هاست شما از ایران سرور هست و در این تاریخ که شما نظر ارسال کردید تمام سرورها و هاست های داخل ایران که مربوط به ایران سرور هست به شدت داره اتک میخوره و ایران سرور اومده ای پی های خارجی رو کلا بسته. درواقع همه ای پی ها رو بسته و گوگل هم نمیتونه سایت شما رو بررسی کنه.
      راهی ندارید تا اینکه ایران سرور این مشکل رو حل کنه و یا سرورتون رو عوض کنید و به خارج انتقال بدید. با این حال بهترین کار مشاوره گرفتن از هاستینگ خودتون هست.

        1. خواهش میکنم. البته به ایران سرور تیکت بزنی این پاسخ میدن و راست هم میگن.

          احتراماً این مشکل و مسدودسازی از سمت ایران‌سرور نبوده و به دلیل اختلالاتی است که در دسترسی به رنج‌هایی از آدرس‌های IP در دیتاسنترهای کشور رخ داده است.
          احتراماً به اطلاع می‌رسانیم به دلیل حملات DDOS به زیرساخت شبکه‌ای ایران، دسترسی برخی از رنج آی‌پی‌های دیتاسنترهای ایران به داخل کشور محدود شده است و فقط از داخل ایران در دسترس است.

          شایان ذکر است حملات DDOS در گذشته حتی دیتاسنترهای قدرتمندی مانند گوگل و OVH را نیز با اختلال‌های شدید مواجه نموده‌اند اما به دلیل پهنای‌باند کم ایران، این حملات، دیتاسنترهای داخلی را بیشتر تحت‌الشعاع قرار داده است.

          برای ما آپ‌تایم و در دسترس بودن سایت شما بالاترین اُولویت را دارد و بیشتر از شما دغدغه این موضوع را داریم و تمام توان خود را بکار گرفته‌ایم تا در سریع‌ترین زمان ممکن شرایط را به بهترین شکل تغییر دهیم.

          پیشاپیش از مشکلی که برای شما رخ داده صمیمانه عذرخواهیم وبعد از رفع مشکل اطلاع‌رسانی می‌شود.

          از اینکه با صبوری و شکیبایی خود، پشتیبانان ایران سرور را تا رفع نهایی مشکل یاری می‌کنید، قدردانیم.
          همچنین بزودی اطلاعات تکمیلی نیز نسبت به این موضوع اطلاع‌رسانی خواهد شد.

          متأسفانه زمانی که تداخل و مشکلاتی مربوط به دیتاسنتر رخ می‌دهد، هرگونه تغییرات در سطح تنظیمات سرور و سایت بی‌فایده است و باید تا پایان و رفع اختلالات منتظر بمانید تا اختلالات داخلی رفع گردد و به حالتی پایدار بازگردد.

           

  59. سلام. در بخش coverge سایت من خطای Redirect error اومده و 9 صفحه رو نشون میده. ولی این صفحات رو من اصلا نمیدونم چی هست و وقتی هم وارد میکنم چیزی نشون داده نمیشه.
    میشه راهنمایی کنید از کجا باید متوجه بشم این صفحات چی هستند؟

    1. سلام فاطمه. متاسفانه من علم غیب ندارم و نمیتونم حدس بزنم مشکل چی هست.
      آدرس سایتت رو دیدم .ولی این نوع مشکلات بدون بررسی دقیق و شناخت کامل سایت امکان پذیر نیست. با این حال سعی کردیم در مقاله هر چه میدونیم بگیم. پیشنهاد میشه مقاله و یا نظرات بخونید ممکنه بهتون ایده بده.

  60. سلام خسته نباشید
    بعد از خرید و انجام کارهای ssl در سیستم وردپرس
    الان آدرس صفحه اصلی سایت مثلا به صورت زیر
    http://www.example.com/
    با خطای
    Server error (5xx)
    در بخش Coverage روبرو هست ممنون میشم جهت حل مشکل راهمنمایی بفرمائید تا چه کاری انجام دهیم

    1. سلام دوست عزیز.
      درباره خطای Server error (5xx) ما کلی مقاله داریم. وقتی چنین خطایی داری مشخص نیست خطای ۵۰۰ منظورش هست خطای ۵۰۲ منظورش هست یا خطای ۵۰۳ و …
      وقتی ssl فعال کردی طبیعتا باید عمل ریدایرکت ۳۰۱ رو اصولی انجام بدی. همینطور جدا از همه این موارد به هاست شما هم مربوط هست. پیشنهاد میشه به هاست هم تیکت بزن تا از اونا مشاوره بگیری. خیلی وقت ها یک سری هاست ها تنظیمات خاص خودشون رو دارن و برای این تنظیمات help دارن.
      افزونه simple ssl هم برای وردپرس خوبه در این زمینه.
      موفق باشی.

  61. سلام شما نحوه اطلاع رسانی رفع خطاها coverage تو قسمت ERROR هارو گفتید بقیه قسمتا چی؟ . اگه مثلا Crawl anomaly که تو بخش EXCLUDED یسری خطا داشته باشیم مثل 404 (بخاطر ریدایرکت کردن) بعد اینکه با افزونه یواست تغییر مسیر دادیم . چجوری به گوگل اعلام کنم که رفع خطا شده چون تو این قسمت VALIDATE FIX نداره ؟با URL INSPECTION میشه؟اخه اونم محدودیت داره من حدود 5000 تا توی این قسمت خطا دارم.تنها قسمتی که VALIDATE FIX نداره همین EXCLUDED هست

    1. سلام لادن.
      بهترین راه اینکه صبر کنی خود گوگل بررسی کنه. این همه لینک رو باید به زمان بسپاری تا کم کم اوکی بشن.

  62. سلام ممنون می شم خطا قسمت های جدیدی که در سرج کنسول مثل این خطا ها (Speed (experimental)) (Unparsable structured data) توضیحاتی بنویسید چون الان در سرج کنسول این قسمت ها تازه اضافه شده و متاسفانه خطاهای زیادی در سایت من مشاهده می شه

    1. سلام مجید جان. ممنون از پیشنهادت و حضورت در سایت ما.

  63. من وقتی ایندکس میکنم ایم پیغام رو میده
    URL not in property
    Inspect a URL in the currently selected property or switch properties

    1. سلام مائده.
      سمت چپ بالا باید ادرست رو باید درست انتخاب کنی. حتی باید http و https درست انتخاب کنی تا این خطا رو نبینی.

  64. سلام ، در سرچ کنسول گوگل تعداد 198 خطای رونوشت پست دارم ، با این که با دستوری کلیه ی رونوشت هارو داخل دیتابیس پاک کردم و با افزونه هم این کار رو کردم ولی هنوز هم هستند باید چکار کرد؟

    1. سلام حسین. به نظرم سوال رو اشتباه پرسیدی چرا که سرچ کنسول اصلا رونوشت های وردپرس رو نمیتونه ببینه که حالا بخواد خطا بگیره. پیشنهاد میکنم سایتت و همینطور سرچ کنسول رو بده به متخصص سئو که دسترسی داره تا بهتر بررسی کنه.

  65. سلام قربان من یه مشکل هاد دارم کسی میتونه کمکم کنه؟ من وقتی میخوام سایت رو با یه ربات craweling بررسی کنم مینویسه متا تگ شما پردازش امنیتی به نظر شما مشکل از چیه؟

    1. سلام وقت بخیر. نظر شما رو تایید کردم تا اگر کسی میدونست بتونه پاسختون رو بده. بنده که خیلی متوجه نشدم و به نظرم تشریح مشکل به خوبی صورت نگرفته. موفق باشید.

  66. سلام وقت شما بخیر

    من موقع تست ایندکس صفحات محصول سایت با این ارور مواجه شدم

    ارور URL is on Google, but has issues

    تو اینترنت چیزی پیدا نکردم علامت مثلث زرد داره علتش چیه ؟؟؟؟

    شما اطلاع دارید

  67. دوستان این خطا برای من میاد چیکار کنم ؟
    URL is available to Google, but has issues
    If it gets indexed and selected as canonical, it could appear in Google Search results. However, some issues prevent it from being eligible for all enhancements. Learn more

    1. سلام پیمان.
      ادرسی که داری تو سرچ کنسول بررسی میکنی یک سری مشکلات داره هر چند در نتایج وجود داره ولی باید بررسی بشه. بدون بررسی دقیق نمیشه نظر قطعی داد. پیشنهاد میکنم کسی که دسترسی به سایتت داره و در زمینه سئو تخصص داره بهش بده تا یک نگاهی بکنه.

  68. درود بر شما
    من در کنسول گوگل در بخش ارور Submitted URL marked ‘noindex’
    نقشه سایتم اومده. جالب اینه که من نقشه سایت رو در robots.txt تعریف کردم و تنظیمات نقشه گوگل هم مانند همین آموزش انجام دادم.
    بنظر شما چرا این اتفاق افتاده؟
    این در حالیه که مطالب ایندکس گوگل هم شدن. هم در گوگل قابل مشاهدست هم در کنسول.

    *****************
    . با سپاس

    1. سلام ماهان عزیز.
      مشکلی نداره. گوگل که بدون عیب نیست. ممکنه خطا از سمت اون باشه. شما در سرچ کنسول ببین خطایی هست یا نه و همینطور قسمت coverage ببین صفحات مهم چه وضعیتی دارن.

  69. سلام و احترام
    مقاله مت تگ را هم خوندم
    من تو گوگل خطای cart و checkout دارم
    به نظرتون آیا خوبه که با یوآست برگه های
    checkout و cart و my-account
    را noindex کنم ؟

    1. سلام علی‌رضا. من درباره صفحه cart و صفحه checkout در مقاله و کامنت ها نظرم رو گفته بودم. این صفحات به شکل پیش فرض نوایندکس هستند و باید به همین صورت هم باشن.

  70. سلام
    آیا صفحاتی مانند ورود ، ثبت نام را نباید در سایت مپ قرار دهیم ؟صفحه تماس با ما چطور ؟
    و برای این صفحات باید تگ noindex را در هدرشان قرار دهیم ؟

    ممنون

  71. با سلام و خداقوت و تشکر ویژه از دست اندرکاران میزفا … سوالی داشتم خدمتتون که بزرگواری میکنید اگه ج بدید .
    در داخل گوگل وبمستر و قسمت Coverage در مورد سایت اینگونه نوشته شده :
    error : 0 valid: 1.38 k > excluded: 5.63 k

    خواستم بدونم این قسمت excluded: 5.63 k به چه معناست ؟ ایا سایت و ایندکس و مشاهده و خاندن تمامی مطالب برا گوگل دچار مشکله ؟ موردی هست ب نظر شما ؟

    1. سلام جواد جان. این سوال رو قبلا در نظرات پاسخ داده بودم. پیشنهاد میشه سوال علی در این زمینه رو مطالعه کنید. بدون بررسی نمیشه گفت صفحات این قسمت بد هستند یا خوب هستند و یا مشکل دارن و یا هر چیز دیگری.
      مثل این میمونه که ما توی تلفن به دکتر بگیم من سردرد دارم، خب ایا منطقی هست دکتر همون جا پاسخ بده؟ نه و میگه باید بیای بررسی کنم و بعدش ممکنه حتی بری آزمایش بدی و ده تا چیز دیگه. منظورم از این مثال بی ربط اینکه بدون بررسی های دقیق نمیشه فهمید. ممکنه مشکل ایندکس باشه یا خطاهای سری ۴xx باشه یا سری ۵xx باشه و یا یک سری فایل ها محدودیت داشته باشن و یا …
      پیشنهاد میشه به یک متخصص سئو که دسترسی به سایتت داره بده تا بررسی کنه.

  72. سلام و ممنون بابت مطالب خوبتون
    مشکلی که من دارم تو قسمت Submitted-URL-has-crawl-issue
    خطاهایی که داده مربوط به یک تصویر از چند تصویر در اون صفحه هست … مثلا من ده تا تصویر به عنوان نمونه کار در اون صفحه گذاشتم ولی ظاهرا داره از یک تصویرش اشکال میگیره مثل این :
    ***
    توقسمت url inspection برای همین صفحه میزنه URL is not on Google
    چجوری حلش کنم ؟:(

    1. سلام مسعود جان. طبیعی هست چون ادرسی که برام فرستادی جز صفحات بی ارزش هست و محتوای مناسبی نداره. اصلا محتوا نداره.
      در کل پیشنهاد میشه به یک متخصص سئو دسترسی بده تا برات به شکل اصولی تنظیم کنه. با این حال شما میتونید وارد افزونه یوآست بشید و در قسمت ظاهر و عناصر چند رسانه ای رو روی بله تنظیم کنید.
      موفق باشی

  73. با سلام
    See which pages Google can or can’t index in your site, and why این پیغام خطا به چه معنیه.؟ من الان حدود 3 هفته میشه که سایت خودم رو توی وب مستر تولز ثبت کردم ولی هیچ آماری بهم نشون نمیده.نه برگه ها نه پست ها نه لینک داخلی. ممنون میشم راهنمایی بکنید

    1. سلام. متاسفانه ایمیلتون رو درست وارد نکردید و ما نمیتونیم پاسخ شما رو بدیم. موفق باشید.

  74. خیلی مقاله خوبی بود
    اما من با این ارور گاهی مواجه میشم
    URL is on Google, but has issues
    ایندکس شده اما ممکن این محتوا دارای مشکلاتی باشه

    اما نمیدونم منظورش چیه

  75. با سلام
    بنده سایتی دارم که میخوام تو کنسول جدید گوگل معرفی کنم ولی با ارور زیر مواجه میشم علت چی میتونه باشه؟

    During live testing, indexing issues were detected with the URL

    1. سلام. انواع Error ها در Coverage رو در همین مقاله لطفا مطالعه کنید و ببینید مشکل چی هست.
      موفق باشید

  76. سلام و وقت بخیر
    من برای 2 صفحه ام مشکل ارور “noindex” گرفتم، و این در حالیه که این 2 صفحه مخصوص ووکامرسی منه.
    یعنی صفحات چک آوت و کارت ام که این صفحات که خودشون اصلا نباید ایندکس شن.
    برای رفع اون ارور چیکار کنم خوبه؟

    1. سلام بهرام جان.
      من این موضوع رو هم در متن مقاله اشاره کردم و هم در نظرات درباره این مورد صحبت کردم. ممنون میشم مطالعه بفرمایید.

  77. سلام وقت بخیر
    ممنون از مطلبتون
    من توی وب مستر وقتی روی خطاها کلیک میکنم این عنوان را میبینم {Submitted URL not found (404)
    First detected: 3/23/19
    Status: Error}
    روبوت الود میکنه و مشکلی نداره
    inspect میکنم که میگه روی گوگل نیست{URL is not on Google}
    request index میزنم ریجکت میکنه
    در واقع صفحه اصلا نیست
    تنظیمات یاست را ایندکس کردم و یکبار افزونه را غیر فعال کردم و مجددا فعال کردم
    اما هنوز 700 خطا دارم که گوگل از تاریخی که ابتدا مطلبم گفتم شروع به بررسی کرده و هنوز پاسخی نگرفتم
    باید چکنم و آیا این خطاها مشکلی برای سئوی سایتم ایجاد میکنه؟

    1. سلام محمد جان. این موارد باید دید تا بشه فهمید چه خبر هست. پیشنهاد میشه با یک متخصص سئو که دسترسی به سایت شما و همین ابزارهای آنالیز داره در ارتباط باشید.

  78. با درود فروان
    سایت من در گوگل وبمستر همین ارور رو گرفته:
    New Coverage issue detected for site
    Search Console has identified that your site is affected by 1 new issue of type Coverage.

    Top Errors (5 maximum)

    Errors can prevent your page or feature from appearing in Search results. The following errors were found on your site:

    Submitted URL has crawl issue

    We recommend that you learn more about these issues and fix them when possible to enable your site to have the best possible experience and coverage in Google Search.
    در سورس سایتم این متن نوشته بود:

    مشکل ارورم هم معلوم نیست از کدوم صفحه است:
    **
    چطور این ارور رو از بین ببرم؟

    1. سلام سامان عزیز. آدرس فرضی که گذاشتید برای رفع خطا کار رو سخت تر میکنه و همینطور عدم دسترسی به سرچ کنسول.
      در مقاله بالا که نوشتیم به یک سری پارامترها اشاره کردیم که ممکنه خطا از اون سمت باشه. در پیغام شما نوشته شده crawl issue و نتونسته دقیقا خطا رو بگه، پس ممکنه خطای رده 5xx باشه و یا 4xx باشه، ممکنه اون صفحه noindex باشه و یا با فایل ربات بسته شده باشه. همه این موارد لینکش رو در مقاله بالا اشاره کردم. درواقع نوع خطای شما مشخص نیست پس باید همه چیز رو چک کنید. اگر صفحه رو پیدا نمیکنید ۲ علت میتونه داشته باشه، یکی اینکه شما نتونستی پیدا کنی درحالی که هست و باید سرچ کنسول به خوبی بلد باشید. و دومی این است که صفحه در زمان خاصی مشکل دار بوده و الان دیگه مشکل نداره و رفع شده و دیگه در سرچ کنسول هم نیست.
      پایدار باشی.

  79. سلام و خسته نباشید
    توی نسخه جدید سرچ کنسول بسیاری از صفحات برچسب مطالب را در سایتم ، خطای soft 404 زده! این درحالی که این صفحات هیج مشکلی نداره! برای مثال :
    *****
    این یکی از اون صفحات است که هیچ مشکلی نداره. میشه راهنماییم کنید. البته در مورد این صفحات اخطار یا هدشار نداده.

  80. من سلام
    من ارور Coverage فقط برای صفحات cart و chekout است آیا لازم هست حتما این ارور ها رفع شود؟
    و برای رفع آن از طریق remove url اقدام کردم و Remove page from search results and cache رو انتخاب کردم ایا مشکلی بوجود میاد
    چون داخل نظرلت گفته بودین که لازم نیست بهشون توجه کنیم

    1. سلام بله لازم نیست صفحات Cart و Checkout فروشگاه ایندکس بشن به همین منظور این ارور رو شما مشاهده میکنید.

    1. سلام، باید سایپ مپ طوری نوشته بشه که وقتی نوفالو میکنید صفحه و یا پستی رو از سایت مپ حذف بشه. اگر وردپرس هستید یوآست چنین کاری رو میکنه.

  81. درود بر شما
    من دنبال آدرس متاتگ روبوت هستم برای اغییر دادن به index در سایتم

    اما هرچی میگردم در هاست سی پنلم نمیتونم پیداش کنمو
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید .

    1. سلام. متاسفانه شما ایمیل خودتون رو به شکل صحیح وارد نکردید و امکان پاسخگویی به شما رو نداریم.

  82. سلام
    من اررور های سایت رو بر طرف کردم اما با این حال 24 ساعت بعد تو گوگل ایندگس میشه
    ویه مسئله دیگه هم اینکه صفحات valid 4.7k هست و Excluded 36.5k هست

    1. سلام. بررسی کنید و ببینید صفحات و ادرس های Excluded چه چیزهایی هستند. بالا رفتن و پایین رفتن به معنای خوب و بد نیست. باید بررسی کنید.

      1. صفحات مربوط به پست هایی که ادد شدن

        Crawled – currently not indexed —– 18.924
        Excluded by ‘noindex’ tag —– 7.501
        Discovered – currently not indexed —- 4.5k

        1. علی جان بررسی یعنی اینکه روی Excluded کلیک کنید و ببینید چه صفحاتی هستند و دونه دونه بررسی کلی داشته باشید. با این عددهایی که شما دادید چیز خاصی رو نمیشه برداشت کرد.

  83. سلام وقتتون بخیر من در این بخش سرچ کنسول برای دو قسمت purchase-confirmation و checkout سایتم ارور دریافت کردم !! چیکار باید کنم؟میشه راهنمایی کنید؟ ممنونم از سایت خوبتون

    1. سلام روزتون بخیر. این سوال رو بقیه دوستان در نظرات پرسیده بودند. اشاره کردم که این نوع ارورها که بیشتر شبیه خطا هست مهم نیست.

  84. سلام
    ممنون عالی بود واقعا کمکم کرد بتونم مشکلات سایتم رو از طریق کنسول جدید گوگل حل کنم.

    1. سلام. خوشحالیم که مقاله ما تونسته ارور سرچ کنسول شما رو حل کنه. موفق و پایدار باشید.

  85. سلام
    من ارور Coverage فقط برای صفحات cart و chekout است آیا لازم هست حتما این ارور ها رفع شود؟
    و برای رفع آن از طریق افزونه یاست که فرمودید چطور باید اقدام کرد؟

    1. سلام دوست عزیز.
      نه نیازی نیست، دقت داشته باشید این موارد ارور حساب نمیشن هر چند گوگل ارور نشون میده. (البته بیشتر هشدار هست تا ارور)

  86. سلام خسته نباشید ارور مربوط به نقشه سایتم میشه که بازدن ctrl+u&ctrl+fمشاهده کردمnoindexوجود دارد و
    User-agent: *
    Disallow: /wp-admin/
    Allow: /wp-admin/admin-ajax.php

    چطور میتونم noindexرو رفع کنم
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. سلام. بستگی به نوع سایت داره، اگر وردپرس هستید با افزونه یوآست میشه نوایندکس رو برداشت ولی دقت داشته باشید که نوایندکس بودن یک صفحه همیشه به معنی ارور نیست و بستگی به اون صفحه داره.

  87. اگر ی url برای همیشه پاک شده باشه از سایت . چطور باید به گوگل بفهمونیم؟ من ی سری ارور تو قسمت 404 دارم میخوام کلا حذف بشه لطفا راهنماییم کنید

  88. سلام و خسته نباشید مقاله خوبی بود
    واسه من خطای sitemap.html داده در صورتی که در سرچ کنسول اینو ثبت کردم بودم sitemap.xml اصلا نمیدونستم با این آدرس sitemap.html هم بالا میاد.
    sitemap.html چک کردم noindex بود ولی این sitemap.xml کلا اینو نداشت چیکار باید کنم؟

    1. سلام، باید ساختار سایت رو دید و براساس اون نظر داد. پیشنهاد میشه به یک متخصص سئو که دسترسی به سایت شما داره این مشکل مطرح کنید.

    2. سلام از افزونه xml-sitemap گوگل استفاده می کنید. در تنظیمات این افزونه گزینه Include sitemap in HTML format رو غیرفعال کنید و ذخیره کنید تو گوگل کنسول برید اگر هنوز گزینه validate fix هست رو بزنید تا گزینه see details بیاد. مشکل حل میشه. اگر دوباره sitemap.html رو بزنید می بینید تغییر کرده و noindex نمیده

          1. گزارش هر قسمتی میخاین براتون بفرستم

  89. سلام ممنون از راهنماییاتون
    مشکل من یکم عجیب غریبه!
    دقیقا این پیامم برا من اومد :
    Search Console has identified that your site is affected by 1 new Index coverage related issue. This means that Index coverage may be negatively affected in Google Search results. We encourage you to review and consider fixing this issue.

    New issue found:
    Server error (5xx)

    اما وقتی وارد ارور شدم تا تست ربات و این جور مراحلی که نوشتید رو انجام بدم هیچ اروری داخل Status ارور سرور 5xx نبود!
    یعنی فقط پیغام ارور برام اومده وگرنه هیچ اروری داخلش نیست!
    به نظرتون باید چیکار کنم؟!
    یا این فقط یه پیغام عادیه از طرف گوگل؟!

    1. سلام اره از این موارد پیش میاد. البته باید مطمئن شد که ایا نحوه ارزیابی شما درست بوده یا نه.

  90. سلام و خسته نباشید
    من در سایتم لینکهای زیادی دارم که توسط گوگل ایندکس نشدن و روش که کلیک می کنم صفحه خالی نشون میده. این صفحات رو از کجا پیدا و حذف کنم؟
    من از وردپرس برای طراحی سایتم استفاده می کنم.
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام، لینک‌ها مربوط به سایت شما هست؟ اینطوری نمیشه نظر داد و باید دسترسی داشت و دید و بعد نظر داد.

      1. سلام. بله مربوط به سایت خودم هست. در این کامنت یکی از لینک ها را قرار دادم برای بررسی شما.
        و ممنون میشم توضیح بدید چطور لینک عکسهای پاک شده رو از ایندکس گوگل حذف کنم؟

        1. سلام، همون طور که گفتم امکان بررسی نیست مگر دسترسی داشته باشیم، صرفا با دیدن یک صفحه خاصی امکان پذیر نیست، هر چیزی ممکنه باشه مثل افزونه مخرب یا افزونه ای که تداخل داره و یا کدهای قالب و …
          بهتره از کسی که با روند سایت شما اشنایی داره و دسترسی داره کمک بخواین.

  91. سلام
    ممنون بابت مطلب کامل و کاربردیتون
    من 14 تا ارور در مورد ایندکس دارم زمانی که تمامی کارهایی که گفتید رو انجام دادم اصلا هیچ مشکلی پیدا نکردم و مطالبی که ارور داده شده تو کنسول گوگل همشون به درستی ایندکس شدن
    حال می خوام بدون باید کار خاصی دوباره انجام بدم یا ارورهای ایندکس همونطور بمونن با توجه به اینکه ایندکس شدن؟؟؟

    1. سلام، طبق آموزش اگر پیش برید میتونید به گوگل اعلام کنید که مشکل حل شده و در مقاله به این موضوع اشاره کردم. هر چند اگر هم اعلام نکنید خیلی مهم نیست.

  92. سلام. من هم با این مشکل مواجه شدم و در وبمستر گوگل در قسمت site error یک آدرس از آدرس های قدیمی سایت وجود داره که هر از چندگاهی این پیغام برای این صفحه میاد که اصلاً در صفحات سایت وجود نداره(.ajhineh.ir/index.php/2013-10-16-23-49-45/2013-10-16-23-52-45):
    Googlebot couldn’t access the contents of this URL because the server had an internal error when trying to process the request. These errors tend to be with the server itself, not with the request.
    با بررسی مطالب مفیدتون کنترل کردم و ایراد از robot نیست و allowed هست و در قسمت دوم به صورت noindex هست و چون این این آدرس دیگر در سایت وجود ندارد نمیدونم چطور به گوگل بگم که این آدرس حذف شده و وجود ندارد. (قبلاً سایت جوملا بود و الان html است)
    ممنون میشم راهنمایی بفرمائید. با سپاس

    1. عرض ادب، شاید قبلا در یک آدرس دیگر و یا در یکی از صفحات سایت شما لینک شده و یا هنوز در کش و یا ایندکس گوگل وجود داره، اگر شما مطمئن هستید که در هیچ کدوم از صفحات این آدرس لینک نیست پیشنهاد میکنم از این ارور چشم پوشی کنید.

  93. سلام بابت مطلب خوب تون ممنون ولی مشکل ما اینطوری حل نشد! همه مراحل رو به ترتیب انجام دادم ل فایل robots.txt مشکلی نداره، کلید های CTRL + U رو هم تو صفحاتش مربوط بهش زدم ولی noindex نداشت.
    ولی وبمستر همچنان میگه Submitted URL marked ‘noindex’

    1. سلام، هر چند باید از صحت کار صورت گرفته شما جویا شد ولی اگر مطمئن هستید، لازم به حساسیت روی این خطا نیست.

      1. ممنون ولی مشکل اینجاست که دسته ها و برچسب های سایت مون ایندکس نمیشن. وقتی ادرس سایت مپ رو وارد گوگل وبمستر کردم، این ارور رو داد و گفت این صفحات تون از تگ noindex استفاده میکنه! (همه صفخات مربوط به دسته و برچسب رو لیست کرد!)
        کلید های CTRL + U رو هم تو صفحاتش مربوط بهش زدم ولی noindex نداشت. فایل robots.txt il مشکلی نداره!

        1. همون‌طور که اشاره کردم اصل نظر قبلی بر این است که شما درست تشخیص داده باشید و این تشخیص ممکنه درست هم نباشه.

  94. با سلام و وقت بخیر و تشکر بابت آموزش خوبتون
    من با 14 ارور روبرو بودم که 13 تای اون ها از نوع نوایندکس بود و طبق گفته های شما پیش رفتم و منتظر تاییدیه گوگل هستم.
    اما یکی از خطاها مربوط به این صفحس goo.gl/RHmmAF و نمیدونم چه باید بکنم . لطفا راهنمایی بفرمایید.

    1. درود، خواهش
      باید دید چه خطایی نشون میده، ادرس ذکر شده لود نمیشه.

  95. سلام این مسیج برای من به آدرس wp-admin اشاره میکنه که در تست، robots.txt، Disallow میزنه طبیعتا wp admin که نباید ایندکس بشه درسته؟ به نظر شما باید برای رفع این خطا باید چیکار کنم از افزونه Yoast استفاده میکنم

    یه سوال دیگه هم داشتم من در سایت gtmetrix در قسمت Serve resources from a consistent URL دو آدرس پیدا کردم که یک فایل مشابه در دو آدرس قرار گرفته آدرس ها به صورت wp-content/themes/esme ghaleb/js/jquery.js و wp-includes/js/jquery/jquery.js من مورد دوم رو وقتی پاک میکنم پیشخوان وردپرس به مشکل میخوره و زبانه هاش باز نمیشه مورد اول هم چون برای قالب هست تا بحال پاک نکردم به نظر شما آیا احتیاجی هست یک کدومشون پاک بشن؟ یا نادیده بگیرمش
    تشکر

    1. سلام، بله لازم نیست کاری انجام بدید و این خطا حساب نمیشه.
      سوال دوم در پست مربوطه بپرسید.

  96. واقعا ازت ممنونم ، مقالات رو دارم میخونم بلاخره یه سایتی پیدا شد یه چیز جدید برای گفتن داشته باشه. واقعا ممنونم خیلی عالیه کل مطالب سایتت به کارت ادامه بده .

  97. ممنون از پاسخگویی سریع شما من مطلب پنالتی رو مطالعه کردم، کیووردهام تست کردم همه مطالب ایندکس میشه، شک من به مطلب کپی اومد، تعدادی سایت هستن که در بخش کتب خطی فعالن و از مطالب سایت ما کپی میکنن، یه سوالی برم پیش اومد، برای مثال من مطلبی رو آبان 96 منتشر کردم و این تعداد سایت از مطلب من کپی زدن، و من عادت دارم که مطلب رو به تاریخهای جدید به روز رسانی میکنم مثلا فروردین 97 مطلب رو مجدد به روزرسانی کردم، که روی ویترین قرار بگیره، آیا ممکن هست گوگل به علت این ماجرا سایت من رو به علت اینکه تاریخ من بعد از به روز رسانی نسبت به مطالب کپی جدیدتره جریمه کنه؟ یا تاریخ پست اولیه هر مطلب در آرشیو گوگل ذخیره میشه و این به روزرسانی ها تاثیری نداره؟

    پیشاپیش ممنون از پاسخگوییتون

    1. سلام، صرفا به خاطر تغییر تاریخ گوگل واکنش منفی نشون نمیده مگر عوامل دیگر هم دخیل باشند، ولی اصلا پیشنهاد نمیکنم تاریخ انتشار مقاله رو تغییر بدید، پیشنهاد میکنم از دیتا استراکچر در جهت نشون دادن تاریخ آپدیت مقاله اقدام کنید، یعنی دو تاریخ در مقاله وجود داشته باشه یکی تاریخ انتشار مقاله و یکی تاریخ اخرین اپدیت مقاله.

      1. با سلام و خسته نباشید
        سایت ما با ارور
        Mobile not friendly
        و
        Text to small to read
        مواجه شدیم
        که سایز فونت هارو تغییر دادیم ولی ارور برطرف نشد
        شما میتونید در این زمینه به ما کمک کنید؟

        1. سلام روز بخیر
          یا درست کار نکردید و یا صبر نکردید تا گوگل چک کنه.
          با این حال اگر قصد دارید متخصص سئو این کار رو انجام بده میتونید از خدمات سئو موجود در سایت استفاده کنید.

  98. با سلام
    من چهاردهم میلادی همین ماه این ایمیل برام اومده و تا دیروز متوجه نشدم، از 14 هم تا به امروز ورودی گوگل به شدت افت کرده تا به یک چهارم عدد روز چهاردهم رسیده و ازونجا که سایتم دانلودی هست به شدت دانلود از سایت هم افت کرده، با اینکه من تنها 11 خطای نان ایندکس داشتم که اونم مربوط به صفحات لاگین و امثالهم بوده و یک خطای شبیه سایت شما هم داشتم که به نظر نمیاد انقد تاثیر گزار باشه، آیا تجاربی در این مورد دارید، آیا رفع شدنیه این افت؟ من همچین افتی رو در نه ماه گذشته شاهد نبودم

    1. سلام
      افت رتبه صدها دلیل میتونه داشته باشه و تنها وقتی میشه این مشکلات رو رفع کرد که با صرف زمان از پیشینه سایت اطلاع کسب کرد و آمارهای لازمه رو مورد ارزیابی قرار داد تا بشه بهترین راه کار مناسب برای حل اون مشکل پیدا و اجرایی کرد و بعد اجرا هم باید مانیتورینگ صورت بگیره تا از صحت راه حل در جهت رفع مشکلات اطمینان حال نمود.
      پیشنهاد میکنم مقاله پنالی در گوگل مشاهده کنید. موفق رو پایدار باشید.

    2. منم دقیقا مشکل شمارو دارم.آمار سایتم از 36 هزارتا اومده 14 هزارتا. 6 ساله کار میکنم ولی این دفعه خیلی عجیبه شده.

  99. خوب بود اتفاقی از گوگل اومدم اینجا ولی خوب بود برای دوستم فرستادم اونم دنبالشه اونم بیاد ببینه

    ممنون که سرعت سایتتون بالاست برای این تو خیلی از سایتا رفتم ولی سرعت سایتشون بد بود خداروشکر که راحت چیزی که میخواستم پیدا کردم

    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=